Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Winno schreef:Vraagje RigolleM? Zijn deze patch's dan ook te gebruiken als er al Nozisch in je band zit en de scheur is te groot? Lijkt me nogal een gedoe om deze te bevestigen niet? Want veronderstel dat je dan eerst de binnenkant proper moet wrijven alvorens deze erop te kleven?
Heb ze enkel nog maar gebruikt op de racer, en daar heb je inderdaad een droge binnenkant. Met pap heb ik ze nog niet geprobeerd, maar vroeger wel eens de patchen van Hutchinson gebruikt voor buba en dat bleef wel plakken. Moet zeggen dat ik weinig tot niet lekrij op de MTB, en deze dus gewoon mee heb omdat ik hetzelfde zakje gebruik als op de racer :lol:
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

'k Em ook né set Hutchinson voor de weg, op vlo van de vrouw, heb ik Hutchinson Tubeless gelegd om van haar gezaag en het regelmatig moeten plakken/vervangen van de binnenbanden.

Vroeger minstens 1x maand problemen ondertss, een paar maanden vrij van gez... euh problemen.

Overlaatst klaagde ze van lage druk in de wielen, der zat nog een goeie 3 bar in, band inspecteerd niks gevonden, dan maar opgepompt weer een paar dagen verder en niks meer gehoord.

Den ene heeft NoTubes den andere NoZisch, test goes on ...
Alleen weet ik nt meer wat in wat zit, zal dus begin juli eens opensmijten en zien wat er over blijft.
Gebruikersavatar
Stijn Vdb
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: vr 04 dec 2009 21:23

Bericht door Stijn Vdb »

RigolleM schreef:
-JP- schreef:Bedankt voor de info!!! Ik vroeg laatst naar zoiets bij Vaneyck maar ze kenden niets. Kan je dat ergens kopen in België?
RigolleM schreef:Ik heb altijd de repair kit van Parktool bij, nog maar enkel gebruikt met de racer, maar op 1-2-3 is de buba hersteld.
Dergelijke zaken bestel ik altijd online: http://www.bike-components.de/products/ ... TB-2-.html!
http://mtb-king.be/product_info.php/products_id/903 ?
Josdevos
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 17:40
Rijdt met: Flash 29er

Bericht door Josdevos »

Josdevos schreef:Vandaag scheurtje van 5 mm in de flank van mijn Racing Ralph niet dichtgekregen. Binnenband moeten steken.
Ondertussen Herdermarathon en LCMT gereden met deze banden (Racing Ralph Pacestar 2.25) in combinatie met Nozisch en geen enkele keer lek gereden ondanks de vele ruwe afdalingen met scherpe stenen! =D>


Spuit a la "the injector" is wel niet te gebruiken icm met Nozisch, dat verstopt. (Resultaat veel Nozisch op gezicht en in haar! :s)

Afbeelding
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Je hebt die spuit toch niet nodig met zo'n Nozisch flesje ?
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Strange dat dat verstopt. Ik heb van het weekend mijn voorband bijgevult met klein spuitje (5ml) dat ik nog liggen had van toen de dokter eens langsgeweest was. Dat werkte zonder problemen. Wel heb ik eerst het ventiel met een zeskant terug wat moeten openen. Nozisch had dat ook zo goed als gedicht :) Je krijgt de Nozisch niet door de naald maar de spuit paste zelf net in het ventiel :)
Josdevos schreef:
Ondertussen Herdermarathon en LCMT gereden met deze banden (Racing Ralph Pacestar 2.25) in combinatie met Nozisch en geen enkele keer lek gereden ondanks de vele ruwe afdalingen met scherpe stenen! =D>


Spuit a la "the injector" is wel niet te gebruiken icm met Nozisch, dat verstopt. (Resultaat veel Nozisch op gezicht en in haar! :s)

Afbeelding
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

idd het het flesje past ook net in het ventiel. Ik ben alleen naar die spuit gegaan omdat ik dacht dat het flesje niet werkte (met dat mijn ventiel dicht zat).
De Wreter schreef:Je hebt die spuit toch niet nodig met zo'n Nozisch flesje ?
Josdevos
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 17:40
Rijdt met: Flash 29er

Bericht door Josdevos »

Ben naar de spuit overgeschakeld toen stopje van Nozisch flesje wat verstopt zat. De spuit verstopt dus nog sneller hé!

Ik gebruik die spuit eigenlijk ook vooral bij hergebruik van product voor het wisselen van banden.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Bericht door rubenv »

Josdevos schreef:
Josdevos schreef:Vandaag scheurtje van 5 mm in de flank van mijn Racing Ralph niet dichtgekregen. Binnenband moeten steken.
Spuit a la "the injector" is wel niet te gebruiken icm met Nozisch, dat verstopt. (Resultaat veel Nozisch op gezicht en in haar! :s)

Afbeelding
Ik heb deze spuit gebruikt zonder problemen. Heb het wel niet 100% proper gekregen, dus misschien dat het volgende keer niet zo goed meer gaat. Het flesje alleen ging misschien ook, maar had het gelijk besteld. Dus de spuit maar gebruikt
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

NoZisch "plugt" de spuit straf spul 8)
Plaats reactie