Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

En de rest van de kern blijft wel goed in de aceton.? Zitten hier geen weke delen in die oplossen?
Ik heb mezelf 5 nieuwe kernen gekocht, ga mooi niet zitten prullen voor 1,-. Beetje vet aan de schroefdraad gedaan en ik kan er hopelijk weer tegen voor een tijdje!
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Daar heb ik nog geen problemen door ondervonden. Je kan ook binnenbanden kopen met uitschroefbare kern, eens de biba stuk is kan je het ventiel zo nog recycleren voor de ust-ventielen :wink:
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Vijf nieuwe kernen voor 1 euro, waar kan ik die vinden?
Dan leg ik er ineens ook een paar reserve aan.
Ghizz schreef:En de rest van de kern blijft wel goed in de aceton.? Zitten hier geen weke delen in die oplossen?
Ik heb mezelf 5 nieuwe kernen gekocht, ga mooi niet zitten prullen voor 1,-. Beetje vet aan de schroefdraad gedaan en ik kan er hopelijk weer tegen voor een tijdje!
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

Ha ha nee helaas... De kernen kosten wel 1,- per stuk

Ik heb btw net even snel naar zo'n kern gekeken. Hier zit een stukje rubber in . Het lijkt me sterk dat rubber gewoon flexibel blijf nadat het in de aceton heeft gelegen..
Gebruikersavatar
racerke600
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 12:55
Rijdt met: Kona Big Kahuna / Gazelle SPN 1

Bericht door racerke600 »

Ik heb vorige week voor het eerst de nieuwe velgjes (Shimano WH-MT75 29er) voorzien van Continental RaceKings 2.0 en gevuld met Nozisch.

Eerst voor de fun eens zonder Nozisch, nou dat lekte als een zeef.
Dan de band losgehaald en de nozisch erin gedaan, met de compressor opgeblazen en dat ging al een stuk beter. Je ziet mooi waar de lekjes zitten.

Wiel wat geschud en rondgedraaid en dan de komende dagen steeds wat lucht erbij en dit procédé herhaald. Na elke keer bleef de band beter op druk.

Dan afgelopen zondag de bandjes op 2 bar gezet en eens gaan vlammen.

Niks problemen gehad onderweg, bij thuiskomst nog eens nagezien en de banden houden perfect druk! =D>

Het enige nadeel aan de shimano velgen zijn de ventielen, daarvan kan ik de kern er niet uithalen. Dus om vloeistof bij te vullen moet ik de band wat loshalen, of een ander UST ventiel steken. Maar dat zijn zorgen voor later.

Heb voor de fun ook eens geprobeerd om op m'n wegfiets Continental Ultra Sport dicht te krijgen. Alles ging goed tot 6,5 bar. Maar op 7,5 bar is de band van de velg gesprongen met een KNAL en de ganse boel tot tegen het plafond hing vol met Nozisch. #-o

Daar heb ik dus speciale UST bandjes voor nodig die wat nauwer aansluiten op de velg.

Grtz
Leo
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Werkt een latex middel wel bij zo'n hoge druk?
racerke600 schreef: Heb voor de fun ook eens geprobeerd om op m'n wegfiets Continental Ultra Sport dicht te krijgen. Alles ging goed tot 6,5 bar. Maar op 7,5 bar is de band van de velg gesprongen met een KNAL en de ganse boel tot tegen het plafond hing vol met Nozisch. #-o

Daar heb ik dus speciale UST bandjes voor nodig die wat nauwer aansluiten op de velg.

Grtz
Leo
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Yup op de vlo van m'n echtgenote, steken er Hutchinson Tubeless.

Heb de test gedaan met NoTubes en NoZisch bij +/- 8bar beide functioneren.
Maar ligt waarschijnlijk meer aan de band dan vloeistof.

Wel test gedaan met een "geijkte priem" 1mm, de NoZisch was ietsjes rapper langs de zijkant van rijvlak (limiet rijvlak en flank nt in de flank).
Ze moest er wel nog meerijden, dus verder getest heb ik niet :wink:

Voor de rest heeft ze er nu al >1500 km, zonder een enkel keer thuis te komen met platte, vroeger was +2x/maand met biba.
Gebruikersavatar
racerke600
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 12:55
Rijdt met: Kona Big Kahuna / Gazelle SPN 1

Bericht door racerke600 »

Inderdaad het falen van mijn experiment was puur te wijten aan de banden.

De vloeistof deed wel zijn werk,ik zeg het tot 6,5 bar was alles ok en leek het dicht.

Hutchinson is voor dit moment de enige die TL banden maakt voor de koersfiets zeker?

Bevallen die bandjes wat?
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Hutchinson, denk toch de enige die te vinden zijn.
Wel niet goedkoop maar kost minder dan het gezaag van m'n vru.

Hoe ze bevallen, heb né Fusion VR en né Intensive HR, de Atoms volgens hetgeen ik las smelten voor de zon. Maar dat is van horen zeggen :roll:

De Fusion was 302gr of zoiets den Intensive 319gr wel in 25mm
Aangezien die fiets gebruikt wordt voor boodschappen (+/- 20km/dag) met 2 Ortlieb derop zien wel af, + dat ze er een MTB rijstijl op nahoudt.

Overlaatst is ze thuisgekomen met 3 bar erop, + de boodschappen toch samen 85 kg, en het enige dat ze erop zei was dat de velgen goed waren en in de bochten het nog te doen was, dat ze nt den indruk had dat de banden er zouden afvliegen.
Pikant detail, de velgen zijn niet UST !! #-o Oude Ksyrium SL's
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

hy

Bericht door need for speed »

dacht dat specialized er ook heeft
of had
Plaats reactie