remschijfvraagje (formula RX)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

remschijfvraagje (formula RX)

Bericht door rombaft »

Mijn achterste remblokjes zijn nu iets of wat afgesleten (nog zeker niet aan de helft) .
Maar mijn remhendel moet ik wel serieus diep intrekken (net niet tot aan handvat) omdat de remblokjes nu eenmaal een grotere afstand moeten afleggen tot aan de remsschijf.

Ik kan het vijsje bijdraaien op de remhendel, maar dan gaat ook de remhendel iets verder gaan staan.

is er een mogelijkheid de remblokjes / hendel bij te regelen zodoende die aangepast is aan de iets versleten blokjes zonder de hendel vooruit te duwen ?
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

hey

Bericht door trainingsbeest »

de rx rem heeft dat niet denk ik

de formual r1 rem deze stelt zich automatisch bij

nu de mijne waren op (heb de blokjes met de alu houders )

ik had nog altijd dezelfde slag id remhendel en toch zat ik al enkele mm in het alu houdertje
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Idd hydraulische schijfremmen stellen zich altijd automatisch bij.

Ik denk dat je het probleem eerder moet gaan zoeken bij de ontluchting van de rem.
Laatst gewijzigd door Ruben S. op ma 01 nov 2010 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

denk dat Ruben S gelijk heeft, remmen eens ontluchten... ik heb ook Formula RX'en en bij de mijne voelt de hendel nog even vast aan als de blokken bijna weg zijn
Plaats reactie