Avid Juicy 7 vs Shimano SLX schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Slayer
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: do 29 mar 2007 21:57
Rijdt met: Lespo delux

Bericht door Slayer »

Blijkbaar ben ik de enige die nog nooit problemen heeft gehad met Avid.

2 setjes juicy 7, 1 setje juicy 5 en nu 2 setjes elixir CR's en nog nooit een probleem gehad. Perfect te doseren, wel wat bijterig maar zo heb ik ze graag.

Mijn oude shimano XT's daar en tegen, echte rommel. Zelfs met 4 vingers remmen en dan nog niet stil komen. Echte ramp waren die. Totaal geen gevoel en kracht.

Voor mij dus avid.
Gebruikersavatar
stevicwonder
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 19 jan 2010 22:55
Rijdt met: ne goeiel

Bericht door stevicwonder »

ik heb de avid elixer cr remmen en ik moet ook wel toegeven dat ze moeilijk te centreren zijn wanneer je u wiel er even heb uitgehad maar na dat ik mijn remmen heb ontlucht heb ik er voor gezorgt dat er iets meer speling is tussen de schijf en de blokken dus voor mijn is er geen probleem meer ik blijf avid fan
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Ikzelf heb met de code 5's gereden (downhill). Was hier toch wel zeer tevreden van. OK, het uitlijnen is inderdaad wat omslachtig doch buiten dat zijn het super remmen. Langs de andere kant, rijdt nu met XT's en die zijn ook heel goed en veel minder omkijken naar. Bottom line, kunde zelf iets aan uwe fiets doen en vind je dat niet erg, dan speelt het eigenlijk geen rol. Ben je meer "set it and forget it", dan kun je beter shimano of magura nemen. Just my 2C
Plaats reactie