nieuwe schwalbe banden???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

nieuwe schwalbe banden???

Bericht door Rode Kogel »

ik heb no tubes ztr olympic wielen met momenteel de hutchinson tubeless ready Python achteraan en Cobra vooraan. Vorig jaar op de Roc d'azur met twee Cobra's maar deze rijd ik lek!
het 'schijnt' dat schwalbe ook 'tubeless ready' banden gaat uitbrengen (wanneer?). of zijn er nog merken die deze hebben?
ik houd wel aan tubeless ready daar ik al een paar keer gewone banden van de velg heb gereden.
Laatst gewijzigd door Rode Kogel op vr 10 sep 2010 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: nieuwe schwalbe banden???

Bericht door RigolleM »

Rode Kogel schreef:het 'schijnt' dat schwalbe ook 'tubeless ready' banden gaat uitbrengen.
PaceStar gaat dit bij Schwalbe noemen, momenteel nog niet in retail te verkrijgen.
Rode Kogel schreef:of zijn er nog merken die deze hebben?
Geax ;-)
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Bij Geax heb je die TNT-versie niet eens nodig, de gewone vouwbanden zijn stevig genoeg en blijven zelfs zonder papje erin gewoon op druk.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1014
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

Bike-components.de
Levertijd ong.10 dagen. :wink:
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

hey

Bericht door trainingsbeest »

het 'schijnt' dat schwalbe ook 'tubeless ready' banden gaat uitbrengen

waarom is de vraag ?

ze hebben toch tubelessbanden?

wat is het grote verschil ertussen
dirk999bis
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 21:56
Rijdt met: Cannondale

Bericht door dirk999bis »

kijk eens in de FM naar de Schwalbe dozen met banden , soms staat er een gele indicatie "UST" op dit zijn toch de tubeless banden.
Enkel nog lekvloeistof toevoegen;
voorlopig zijn de UST banden nog een hondertal gram zwaarder dacht ik dan een gewone maar voor 2011 zouden er nieuwe komen welke slechts enkele 10tallen grammen zwaarder zouden zijn.
Heb onlangs een NN geplaatst op een SLR velg; pff niet gemakkelijk zenne, heb ijzeren lichters moeten gebruiken om hem er op te krijgen, was vroeger wel iets simpeler
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

Bericht door Rode Kogel »

Het gewicht en voorzien van randjes die beter de band vasthouden op de ztr no tubes velgen. Tevens bedoeld om te rijden met 'melk-vloeistof'.
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

El Baelos schreef:Bij Geax heb je die TNT-versie niet eens nodig, de gewone vouwbanden zijn stevig genoeg en blijven zelfs zonder papje erin gewoon op druk.
met welke velgen dan ?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

fcb schreef:
El Baelos schreef:Bij Geax heb je die TNT-versie niet eens nodig, de gewone vouwbanden zijn stevig genoeg en blijven zelfs zonder papje erin gewoon op druk.
met welke velgen dan ?
DT Swiss XR4.2D
Uiteraard doe ik er wel vloeistof in om eventuele lekken te dichten, maar een Mezcal 2.1 High Performance (de lichtste versie, dus) heb ik eerst gewoon zonder vloeistof op de velg kunnen leggen zonder dat die druk verloor.
Gebruikersavatar
ReeVeS
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: za 21 mar 2009 16:41
Rijdt met: BeOne Raw Pro - Canyon CF
Contacteer:

Bericht door ReeVeS »

de nieuwe banden zijn toch ook een andere compound? ipv triple compound nu iets van 'twenty' compound ofzo ... vanaf iemand hier de vergelijking kan maken qua grip, snelheid gelieve dit te posten !!
Plaats reactie