V Brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

V Brakes

Bericht door Jemp »

Even een vraagje.
Is er, buiten het gewicht, een groot verschil in de diverse uitvoeringen van V Brakes? Remt de ene beter dan de andere? En natuurlijk: welke remt het best?
Ik rij nogal veel in de regio Vlaamse Ardennen en gebruik op mijn modderfiets V Brakes.
Wat monteer ik het best? [-o<
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Avid SD7, een van de beste V-brakes die er zijn, en liefst met hun eigen hendels voor het perfect gevoel.
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Zoals hierboven gezegd, de Avid SD7 zijn een van de betere.
Maar vergeet niet, de goede werking van V-brakes hangt voor het grootste deel af van de gainen. Monteer dus een goed setje gainen (vb XTR setje voor 12€) en vervang ze regelmatig.

Op het droge remmen deze v-brakes bij mij bijna even krachtig als m'n schijfremmen. Enkel hebben ze net iets minder "bite" en heb je toch wat meer handkracht nodig.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Bericht door Jemp »

Daar het voor m'n modderbike is, is de remkracht nat wel belangrijk. Ik weet natuurlijk wel dat het nooit schijfremmen zullen zijn.
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Bericht door marb »

+1 maar...
Nifty schreef:Zoals hierboven gezegd, de Avid SD7 zijn een van de betere.
Maar vergeet niet, de goede werking van V-brakes hangt voor het grootste deel af van de gainen. Monteer dus een goed setje gainen (vb XTR setje voor 12€) of GORE-TEX KABELS=net iets beter dan de xtr's en vervang ze regelmatig.indien goretex is dit niet nodig

Op het droge remmen deze v-brakes bij mij bijna even krachtig als m'n schijfremmen. Enkel hebben ze net iets minder "bite" en heb je toch wat meer handkracht nodig.
Ik heb de xtr v-brakes gehad en was daar super tevree over ,alleen als het nat lag minderde de remkracht iets...
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

hier is dan volgens mij weer veel aan te doen met het type van remblokken, ik heb bv goede ervaringen met tristop blokjes van BBB deze gaan redelijk lang mee en ruimen het nat en slijk weg van de velg voor een zuivere verbinding tussen velg en blokjes.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ideale combinatie voor mij was Avid SD7's (hendels en remmen) met XTR-kabels en gaines en Tectronic Koolstop remblokjes.
Heel veel remkracht en dosering, alleen waren die remblokjes nogal slijtig voor m'n velgen.
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

Ik heb er van KCNC, met kabels van jagwire. Die doen het voor mij heel goed, en ze zien er goed uit ook.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

Hans wynants schreef:hier is dan volgens mij weer veel aan te doen met het type van remblokken, ik heb bv goede ervaringen met tristop blokjes van BBB deze gaan redelijk lang mee en ruimen het nat en slijk weg van de velg voor een zuivere verbinding tussen velg en blokjes.
+1
Flip-poz
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 13:07
Rijdt met: Ghost EBS2 full XT

Bericht door Flip-poz »

_alain_ schreef:Avid SD7, een van de beste V-brakes die er zijn, en liefst met hun eigen hendels voor het perfect gevoel.
Beter dan de XTR's?
Plaats reactie