"inrijden" van schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Bericht door Helmut B »

shiva schreef: soms wens ik dat ik schijfremmen op mijn koersfiets zou hebben :-)
Vanaf dit jaar mogen in de cyclocross ook schijfremmen gebruikt worden... Misschien is de volgende stap dan wel schijfremmen op de roadbikes.

Ik ben eens benieuwd wie de eerste cyclocrosser gaat zijn met schijfremmen... Kan nog wel effe duren volgens mij.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

vandaag mijn magura louise ingereden..
ben 15x van een brug gereden met remmen bijna toe was zwaar trappen maar 't ging wel...
kreeg een raar luid geluid achteraan en trillingen, geen gesjierp eerder een zwaarder gesluid en iedereen keek naar mij dus was vrij luid...

vooraan ok maar achteraan dus niet...

wat kan ik doen? :roll: :roll: :roll: [-o< [-o<
ik vind ook dat ik de hendel veel moet intrekken om te remmen ook al zijn die rode regelknopjes ingesteld als ik daar aan draai moet ik nog meer intrekken.... :roll:
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

als het zo droog ligt is het niet speciaal nodig om van een brug ofzo te rijden of sprintjes te trekken.
Gewoon eens een tochtje doen (bos ofzo) en de remmen af en toe gebruiken moet volstaan.
Zo worden ze ook ingereden en blijft het plezant! 8)
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Bericht door carlos bananas »

zaskar72 schreef:vandaag mijn magura louise ingereden..
ben 15x van een brug gereden met remmen bijna toe was zwaar trappen maar 't ging wel...
kreeg een raar luid geluid achteraan en trillingen, geen gesjierp eerder een zwaarder gesluid en iedereen keek naar mij dus was vrij luid...

vooraan ok maar achteraan dus niet...

wat kan ik doen? :roll: :roll: :roll: [-o< [-o<
ik vind ook dat ik de hendel veel moet intrekken om te remmen ook al zijn die rode regelknopjes ingesteld als ik daar aan draai moet ik nog meer intrekken.... :roll:
Heb ook dezelfde remmen en vind dat deze inderdaad ver moeten ingetrokken worden tegenover mijn vorige set remmen (jucy3).
Ik ga ze van de week eens ontluchten en dan zal het waarschijnlijk wel opgelost zijn.
Voor het rare geluid kan het zijn dat je achterste rem uitgelijnd moet worden. Boutjes van rem losschroeven remhendel goed induwen en terwijl boutjes terug vastzetten. Daarmee kan het opgelost zijn.
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

misschien is dit wel de oplossing die door de fietsenmakers zou kunnen aangeboden worden als een extra service:

http://www.cyclon.nl/index.php?m1=3&m2=111&lang_id=1

Afbeelding
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Bericht door kevinvt »

Mountain JOhler schreef:misschien is dit wel de oplossing die door de fietsenmakers zou kunnen aangeboden worden als een extra service:

http://www.cyclon.nl/index.php?m1=3&m2=111&lang_id=1

Afbeelding
mijn fietsenmaker heeft dit toestel. In oktober nieuw remsetje laten steken en heeft beiden remmen zogezegd ingereden en dit bij elk zeker bijna 10 minuten.
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re:

Bericht door liebherr 914 »

shiva schreef:
wasbeer2006 schreef:
Met de vorige set blokken heb ik 12.000km gerden, dus opzich is dat vrij lang. Deze set zit er ook weer 8000km onder en zijn bijna aan vervanging toe.
op de technische controle van cristalp moet je nieuwe blokken steken als ze half versleten zijn...;ze gaan er dus van uit dat je op 140 k een halve remblok er door kan draaien..heb het altijd vreemd gevonden...
12000km amai je remt gie nooit zeker? :roll: ik heb een abonnement bij de fietsmaker voor blokjes #-o #-o
ik heb nu ongeveer 6500 km met mijn fiets en k' heb ze zeker al 4keer moeten vernieuwen ](*,)
Plaats reactie