voorderailleur XT downswing moeilijk verkrijgbaar??

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diñolito
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 14 okt 2006 15:38
Rijdt met: Trek Fuel EX 8 ('08)

voorderailleur XT downswing moeilijk verkrijgbaar??

Bericht door Diñolito »

Hoi,

heb net mn bike binnengebracht bij een nieuwe LBS met de vraag om te upgraden naar XT onderdelen. Het is een grote winkel (www.destadfietst.be op de Vlaamse Kaai in A'pen).
Hebben mn LX voorderailleur niet vervangen omdat zij blijkbaar niet konden geraken aan een downswing XT derailleur (topswing niet mogelijk vanwege het frame van mn Fuel EX). Klopt dat? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Een simpele googlesearch leert me dat ik het toch via internet kan bestellen. Moet ik daaruit conclusies trekken wat betreft de kennis en service van de winkel?
Gebruikersavatar
budnaked
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 15:33
Rijdt met: 29 On One *bulls Coperhead 3 dsc full xt

Bericht door budnaked »

Moest je intresse hebben in men slx downswing , heb hem zelf niet kunen gebruiken wegens het in de de weg zitten van de drinkbushoudernokken
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Bericht door siemenmoens »

lijkt mij da die winkel da gewoon moet kunne bestellen bij de leverancier waar ze de rest van hun shimano stuff bestellen. ze zijn toch op alles webshops te verkrijgen.
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

hier: www.vrvbike.com

Let wel op dat je de juiste besteld want je hebt hier 2 modellen in. Het ene model kan je zeer laag monteren, het andere staat iets hoger tussen de bouten van de drinkbushouder, en heeft een iets langere bewegingsarm.
Kijk hier maar eens:
http://www.shimano-benelux.nl/publish/c ... re_XT.html
Gebruikersavatar
EcoRacer
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 17:48
Rijdt met: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Bericht door EcoRacer »

Er is wel een verschil tussen "niet kunnen krijgen" en "niet op voorraad bij Shimano nederland". Je zou er van verschieten welke banale dingen er vantijd niet te krijgen zijn bij shimano. Ik ben ondertussen al 2 maand aan het wachten op een topswing SLX double derailleur voor men OnOne. (op voorraad 21-06-2010 :( )
Daar kan je plaatselijke fietsenmaker niet veel aan doen.
Gebruikersavatar
Diñolito
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 14 okt 2006 15:38
Rijdt met: Trek Fuel EX 8 ('08)

Bericht door Diñolito »

true...

ook wel: 2 maand! :-?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

TimDC schreef:Let wel op dat je de juiste besteld want je hebt hier 2 modellen in. Het ene model kan je zeer laag monteren, het andere staat iets hoger tussen de bouten van de drinkbushouder, en heeft een iets langere bewegingsarm.
Daarom de oproep naar een downswing ipv topswing :wink:

Fietsmakers zijn afhankelijk van de officiële distributeur en putten niet uit hetzelfde vaatje als de online webshops. Persoonlijk zou ik hem online bestellen, en een poging ondernemen om hem zelf te plaatsen.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: voorderailleur XT downswing moeilijk verkrijgbaar??

Bericht door zaskar72 »

Diñolito schreef:Hoi,

heb net mn bike binnengebracht bij een nieuwe LBS met de vraag om te upgraden naar XT onderdelen. Het is een grote winkel (www.destadfietst.be op de Vlaamse Kaai in A'pen).
Hebben mn LX voorderailleur niet vervangen omdat zij blijkbaar niet konden geraken aan een downswing XT derailleur (topswing niet mogelijk vanwege het frame van mn Fuel EX). Klopt dat? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Een simpele googlesearch leert me dat ik het toch via internet kan bestellen. Moet ik daaruit conclusies trekken wat betreft de kennis en service van de winkel?
beste
ik ben die winkel al is gaan bezoeken #-o #-o das ni wat wij hier op het forum een LBS noemen hoor.
ik zal beleefd blijven en u attent maken op een winkel als l'express en smout die ook in je buurt zijn gelegen of toch kortbij.
die winkel is meer een bakfietswinkel en stadsvelo shop.
Die komen aan mijn bike nooit aan [-X
groetjes
Plaats reactie