Nicolai Argon CC (607)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Lizard_King
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 apr 2010 19:56
Rijdt met: Nicolai Passé

Nicolai Argon CC (607)

Bericht door Lizard_King »

Hallo iedereen,

Vraag?

Kan iemand mij inlichten/helpen wat ik zou kunnen vragen voor mijn frame van Nicolai Argon CC (black), maat L en serie-nummer 607.

Vorig jaar juni 2009 gekocht bij bikeboutique te Nederland.

Reden verkoop?

Na klachten knie, begonnen vorig jaar augustus t/m nu (gaande van cyste knieholte door dokter vastgesteld tot stijtage kraakbeen door NMR-scan vastgesteld) onder andere terecht gekomen bij meetcentrum Bullen te Kinrooi. Deze heeft mijn kader zonder pardon afgekeurd vanwege te groot.
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Bericht door plonsita »

een frame verkopen omdat de knie pijn doet....

door een dokter die zelf frames verkoopt...

very strange...
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

plonsita schreef:een frame verkopen omdat de knie pijn doet....

door een dokter die zelf frames verkoopt...

very strange...
Ik volg nie? :oops:
Lizard_King
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 apr 2010 19:56
Rijdt met: Nicolai Passé

Bericht door Lizard_King »

De oorzaak van mijn kraakbeenslijtage is nog niet gevonden.

Welk kan het zijn dat mijn cyste veroorzaakt werd door mijn frame dat te groot was en bijgevolg mijn verkampte houding op de fiets.

Meetcentrum Bullen (is geen dokter) verkoopt geen frames maar meet ze alleen uit om te kijken als ze bij jouw lichaam passen.

Dit laatste was dus niet het geval dus ik het beter verkopen i.p.v het helemaal aan de haak te hangen.
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Bericht door plonsita »

hoe groot ben je als ik dat mag vragen ?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Zet eens een foto vh frame online.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Voor 200 euro wil ik dat frame vandaag nog van u overnemen. 8) :-D

Nee serieus, richtprijs van een argon is 1300 euro, dus een 800 à 900 euro zou je er wel moeten kunnen voor krijgen (afhankelijk van de staat natuurlijk).

Wel jammer dat die 'gewoon' zwart is, een voordeel van Nicolai is dat je zoveel verschillende afwerkingen kan kiezen kwa kleur.
Veel beterschap toegewenst met uw knie.
Lizard_King
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 apr 2010 19:56
Rijdt met: Nicolai Passé

Bericht door Lizard_King »

Merci Gary!

Voor andere gasten,

Ik zal dit week-end een foto online plaatsen (ik woon namelijk op een andere locatie dan mijn fiets :-) ).

Meer info over de afmetingen van het frame kan je onder volgende link terugvinden.

Ik zal dan ook de bevindingen van BULLEN neerschrijven voor een persoon die wel geschikt is voor mijn kader.

Ikzelf ben 1.82 maar heb kortere benen en heb een langer bovenlichaam dan normaal, daarom was dit kader niet geschikt voor mij.

Als ik mij goed kan herinneren zei Bullen dat het voor een persoon was met benen van 900 en ik heb er maar van 840 dacht ik. Maar in het weekend zal ik dus de 100% correcte waarde posten.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Alst ne medium was waart ge hem al lang kwijt geweest :wink:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Zoals Plons al zegde:


Lang bovenlijf= lange toptube, lange stuurpen, zadelpen met setback.

Is dit te lang, zadelpen sans setback, korter stuurpen, stuur met meer backsweep.

Korte beentjes? Zadel lager zetten???

Nog docteursadvies nodig???

Knieprobs komen altijd door andere dingen dan door een fout frame, overbelasting, in de kou met korte broek rijden, knieen teveel naar buiten duwen, zadel te hoog of te laag, te zware vitessen stampen etc....

Als ge uw frame beu zet, en da zijn we allemaal na een paar maanden, moet ge da verkopen, als ge knieklachten hebt, moet je die oplossen.

Op uw frame kun je zoveel aanpassen qua zitpositie da ge er ne siamese twin op kunt zetten, met ne dwerg zonder benen nog in den bidonhouder.
Plaats reactie