Banden voor op de weg?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

Misschien domme vraag, maar kun je op 29inch MTB velgen tubes voor racefietsen leggen? Want dacht dat zo'n wielen maar 28inch waren...
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

Wowtre schreef:voila heb dan maar de schwalbe marathon racer besteld mag op 6kg, heb ze even getest op 5.5kg en ze gaan idd hard. Morgen een rit met de baanmmannen ...

misschien steek ik ook nog een 45 of 46 kettingblad en een koers cassette als deze aan vervanging toe zijn

Afbeelding
eerste rit is achter de rug 90km natte wegen 4 keer lek bij de banmannen. De schwalbe marathon racer is echt wel een snelle band maar op 5.5 toch wel vrij hard, 't was weer even wennen aan de asvalt ;-) Ben tevreden van mijn keuze 't is een heel baanvaste band, kon overal snel en kort in de bochten met de koersfiets deden ze het veel voorzichtiger
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Ik heb mijn schwalbe marathon supremes al klaarliggen. Ik rijd nu met de 2.0 versie en ga de 1.6 eens proberen.

Eveneens met melk in de plaats van biba op de ZTR 355. Met de 2.0 versie moet ik ze 1 keer per week oppompen (3.2 bar) en ik ben benieuwd wat de 1.6 gaat zeggen.

Met de 2.0 zal ik ongeveer 15000 km gedaan hebben en er zitten nu wel genoeg kapjes in om te vervangen.
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

KWBiker schreef:Ik heb mijn schwalbe marathon supremes al klaarliggen. Ik rijd nu met de 2.0 versie en ga de 1.6 eens proberen.
die is vrij zwaar en heeft meer rolweerstand. krijg je 1.6 ook tubeless en lukt dat ook bij 5kg of maakt dat niks uit
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Op de ZTR-velgen staat de druk vermeld. Bij 5 bar springt de band er gewoon af. Maat 1.6 mag maximaal op ongeveer 3,6 bar gezet worden.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Foto's Scwhalbe Marathon Supreme 1.6
Afbeelding
Afbeelding
Bennydel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 13:55

Bericht door Bennydel »

Iemand die mij raad kan geven van bandenkeuze?

Ik zoek een set banden voor op mijn MTB:
• woon-werkverkeer (ook kiezelpad)
• beetje klimmen op vakantie (baan)
• ook geschikt voor zomerse MTB tocht op het vlakke (bospadje, beetje gras,..)

Zie het niet zitten om wekelijks banden te wisselen, vandaar ook beetje offroad.
MaartenKV
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 24 mei 2010 17:55
Rijdt met: staat thuis

Bericht door MaartenKV »

Racing Ralph. Alhoewel die wat aan de breede kant is voor op de baan te rijden.
Bennydel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 13:55

Bericht door Bennydel »

MaartenKV schreef:Racing Ralph. Alhoewel die wat aan de breede kant is voor op de baan te rijden.
26 x 2.10 dan? Zoals deze http://www.bike-discount.de/shop/k980/a ... c-210.html

Furious Fred is dat ook nog deftig voor mijn gebruik? Deze bestaat in 26 x 2.00.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Bennydel schreef:
MaartenKV schreef:Racing Ralph. Alhoewel die wat aan de breede kant is voor op de baan te rijden.
26 x 2.10 dan? Zoals deze http://www.bike-discount.de/shop/k980/a ... c-210.html

Furious Fred is dat ook nog deftig voor mijn gebruik? Deze bestaat in 26 x 2.00.
Furious Fred is superbandje, maar vergeeft geen enkel foutje. Op de baan geen probleem en offroad ook niet, maar het heeft weinig profiel en is héééél lekgevoelig.
Plaats reactie