Fizik Gobi - Bike-discount

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Celtic Curt
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jul 2003 09:42
Rijdt met: Cannondale scalpel 1000

Bericht door Celtic Curt »

euhm...even zeggen dat er al topics over de gobi zijn :roll:
Enfin, ik heb de gobi al een tweetal weken op m'n bike en ben er vré tevreden van , echt comfortabel en nog een mooie look :D
K'zou zeggen kopen die zadel , beker duur maar voor mij ieder cent waard , echt waar ...

Succes, de Kelt
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

heb al heel wat kilometers gereden met de Gobi, in mijn 1ste km onderuit en zijkant gescheurd, verder niets meer mee gebeurd, zeer comfotabel zabel en geeft ook meer steun aan de onderrug, allez, dat is mijn persoonlijke ervaring hé
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

Hoe zit het met de druk in het midden van het zadel?

Ik heb nu een fizik plateau en vind dat dit zadel te fel in het midden (prostaat) drukt en te weinig steun geeft aan de zitbeenderen.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

crosserke schreef:Hoe zit het met de druk in het midden van het zadel?

Ik heb nu een fizik plateau en vind dat dit zadel te fel in het midden (prostaat) drukt en te weinig steun geeft aan de zitbeenderen.
In een test van het Duitse Mountainbike (ben ik er daar weer mee :D) krijgt het zadel inderdaad op dat punt een onvoldoende. Het ging dan niet zozeer om het onaangenaam aanvoelen, maar om de verminderde doorbloeding die in een labo is vastgesteld... Maar het is dus best mogelijk dat je daar helemaal niets van voelt... Ze raadden daarom een zadel met spleet aan, vooral de specialized body geometrie kwam op dat vlak redelijk goed uit de test. Nadeel van die gleuf is dan weer dat die een harde rand hebben. Het is dus wat schipperen...

Persoonlijk probeer ik het met een SLK, daar zit ook een behoorlijke gleuf in :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

Dzjowie schreef:Persoonlijk probeer ik het met een SLK, daar zit ook een behoorlijke gleuf in
Hoe lang rij je hier al mee? Hoe voelt het zadel aan bij langere ritten (+3uur)? Wat is de kostprijs van dit mooie zadeltje?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

crosserke schreef:
Dzjowie schreef:Persoonlijk probeer ik het met een SLK, daar zit ook een behoorlijke gleuf in
Hoe lang rij je hier al mee? Hoe voelt het zadel aan bij langere ritten (+3uur)? Wat is de kostprijs van dit mooie zadeltje?
Kostprijs hangt toch rond de 80 euro in Duitsland voor de SLK gel flow... (bijvoorbeeld bij http://www.tnc-hamburg.de) 8-[
Kheb die op mijn nieuwe bike gezet als alternatief voor de gobi (na het lezen van bovenstaand testverslag) en ik moet zeggen dat het wel bevalt. Ritten van drie uur heb ik er helaas nog niet mee zitten, maar je merkt heel goed de werking van de gel inserts (er bestaat ook een versie zonder gel), zonder dat het zadel te zacht wordt... Door die gleuf is de schaal trouwens heel erg flexibel, wat het comfort nog meer verhoogt (maar daardoor is het zadel tegelijk ongeschikt voor de wat zwaardere medemens)... Nog iets om rekening mee te houden is dat het redelijk aan de smalle kant is...

En verder ziet het er gemonteerd wel "racy" uit :wink:

Afbeelding
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dzjowie schreef:En verder ziet het er gemonteerd wel "racy" uit :wink:
Niet iedereen heeft een bananenschil op zijn zadelpen staan :wink:
Maar afgaande op een korte indruk is het WEL comfortabel.

P.S.: En begrijp me niet verkeerd: geweldige bike hoor! Zo mag er hier ook ene staan...
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Gobi titanium staat in promotie bij Barracuda 75€ http://www.barracuda.be/nl/
Plaats reactie