conti race king

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

conti race king

Bericht door fillebiker »

Hallo iedereen,

ik ben al een tijdje aant zien voor deze bandjes want ze zien er zo heerlijk uit en ze hebbe zoo een laag gewicht (supersonic) maar ik weet nie echt of zo ook zo geschikt zijn voor marathons in de ardennen want daarvoor wil ik ze gebruike! heeft iemand er ervaaring mee?
ik rijd me xt tubeless velge en me rocket ron's en kheb der nog nooit me plat gerede, hoe kan ek deze bande daarmee vergelijke kwaa stevigheid.

alle info is welkom! zowel over de supersonic's, de gewone vouwbare en de protections.

als het dan iets natter wordt zou ek vanvoor nen ritchey wcs premenetion wille gebruike. iemand ervaring me de deze tubeless te make en wa de stevigheid hiervan is?

ik zeg het alle info of anderse sugesties zijn welkom! (maar nie de klassieker van nn en rr want dieje combo vindt ek nie zo super)

Alle alvast merciekes
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

de race king in lichte versie is wat mij betreft vooral geschikt op bvb traditionele duitse autobaan marathon parkoers
voor onze Ardennen zou ik minstens de protection nemen, dankzij de versterkte zijwand (stukjes rots en steen...)

een leuke test staat in het duitse maandblad "Bike" editie 02/10
daar komt qua rijgedrag en rolweerstand deze band heel goed uit, maar scoort wel beduidend minder op lekbestendigheid
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Ik rij al 2 jaar met conti's, altijd de supersonic versie.
Vorig seizoen niet zo veel in de Ardennen gereden, het jaar daar voor 11 marathons, waarvan de meeste in de Ardennen.
Meestal met combinatie raceking speedking of speedking mountaiking, afhankelijk van de weeromstandigheden. De raceking in 2.2 versie. Altijd met no tubes vloeistof op no tubes velgen.
Super banden, vooral de raceking veel grip voor bijna geen profiel.
Mountainking, heel veel grip maar hoge rolweerstand op de baan, komt waarschijnlijk omdat ik op lage druk rij (1,6kg) en de brede 2.2 band.
1 keer lek gereden in Houffalize (125km) en dan nog maar de dag nadien ontdekt, gaatje werd gedicht door notubes vloeistof maar gat iets te groot en langzaam leeg gelopen.
Schijnen zwakke flanken te hebben maar persoonlijk nog nooit problemen mee gehad. Zijn wel moeilijk dicht te krijgen met notubes, langs de flanken blijft er lang vloeistof sijpelen, soms een dag of 3 nodig om echt dicht te krijgen.
Ik zou zeggen probeer, ik ben alvast een enthousiast gebruiker van Conti's
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik rij nu meer dan 1 jaar met de raceking 2.2 (achterwiel) in de ardennen (want daar woon ik) en nooit problemen mee gehad. Ik heb wel de band met notubes gemonteerd.
Voor mij is het de ideale band, want groot comfort en lage rolweerstand. Ook als het erg modderig is, kom ik er nog mee weg. Alleen als je echt de weide inrijdt en dan geen directe stene ondergrond hebt, komt hij tekort.
Ik gebruik hem in combinatie met een mountainking of speedking voor, voor mij echt de ideale combinatie.
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

let wel, alleen de supersonic heeft de black chili rubber
de protection heeft dat niet. En die black chili maakt die band juist zo goed (grip op natte wortels enzo is echt 10 keer beter dan schwalbe nobby nic bv.)
en ge moet de 2.2 hebben, 2.0 is bijlange niet zo goed.

en idd, alleen in diepe modder dan begint hij wat te zweven en is het uitkijken. Over de sterkte van de zijflanken kan ik niks zeggen, die lijken wel vrij kwetsbaar...
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

dus als ek heb begrijp moet het wel te doen zen in de ardennen als ek ze dicht krijg me notubes! en het black chilli compound is da duurzaam of nie?

en waarom genne 2.0? ik was van plan deze te combinere me mss ne ritchey 2.1 of ne schwalbe. zijn de 2.2 echt zo veel beter? en hoe dik zijn die dan ongeveer? te vergelijke me 2.25 rocket ron? want ik heb nu nie zo veel plaats meer aan de achterbrug!

weet iemand of ze te verkrijgen zijn be van eyck in geel en wa ze daar koste?


merciekes vo de reacties
Gebruikersavatar
Gutter Twin
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 16:38
Rijdt met: Cannondale F1 '2009'

Bericht door Gutter Twin »

Vandaag gekocht bij Van Eyck (Aalst), wel 2.0 (supersonic)
Dus in Geel zullen ze die ook wel hebben.

2.2 niet gezien, heb er ook niet achter gevraagd.

28euro
Geert-Jan
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 17:36
Rijdt met: Bulls Bushmaster 1 & Merida Matts Sport 700
Contacteer:

Bericht door Geert-Jan »

Ik heb mijn RK's ook bij VE gekocht, wel nog de worldcup-versie ( weet nog altijd niet wa da juist is, iemand die dat wel weet ? ) en die 2.2 zijn echt wel vrij breed en 't zijn ook zeer "dikke" banden, terwijl men schwalbe NN precies alleen aan't loopvlak breed zijn lijken de RK's redelijk "vierkant".
Ik had er geen problemen mee aan men achterbrug, wel aan de beugel van men ( zeer oude ) Magura HS11's, zelf heb ik de indruk dat de 2.2 breder/dikker is dan de NN2.25...
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

worldcup is dezelfde als de supersonic, de goeie versie dus ;)

en die 2.2's zijn idd breder en hoger dan de 2.25NN's... wat een zeer goede zaak is natuurlijk, veel volume en grip voor weinig gewicht, wat wilt ge nog meer!
Gebruikersavatar
Gismo
Mountainbiker
Berichten: 646
Lid geworden op: do 29 jan 2009 21:17
Rijdt met: ROCRIDER 6.3 UPGRADE-FREE AGENT DIRT-BMX HALO FR 2
Contacteer:

Bericht door Gismo »

8) RACE KINGS 2.2 RIJ MET NIE ANDERS SUPER BAND :wink:
Plaats reactie