Hope Race X2 2010

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Hope Race X2 2010

Bericht door Jort »

Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe Hope remmekes (Hope Race X2), want sinds hun marktintroductie in december hoor en lees ik er nog maar bitter weinig van!

Dus bij deze, iemand die de hope's al (uitvoerig) heeft kunnen uittesten mag zijn bevindingen omtrent remkracht, doseerbaarheid, etc. altijd posten. Of zouden ze maar weinig verschillen ten opzichte van de Tech X2 en qua werking bijna identiek zijn?

Alleszins, indien de commentaren positief zijn komen ze mss wel in aanmerking voor mijn nieuw xc projectje!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hope Race X2 2010

Bericht door RigolleM »

Zijn volgens mij nog niet leverbaar!
Remklauw is X2 dus daar zijn al genoeg ervaringen over geschreven.
Remhendel is afwachten tot de eerste ervaringen, misschien kan je ons hier een beetje bij helpen ;-)
Wel niet verschieten van de prijs hé, dit zou wel eens serieus kunnen tegenvallen, zeker bij introductie :-?
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Bij bike components staan ze voor €399,00 maar met een levertijd van 20 dagen of meer dus kan wel goed zijn dat ze nog niet leverbaar zijn!

Qua prijs vind ik dit in principe nog vrij god meevallen in vergelijking met naaste concurrenten op xc lightweight gebied (Formula R1, Martha Magnesium, Avid Ultimate en XX) als zeg ik ook niet dat ze spotgoedkoop zijn!

De looks heeft de hope alleszinds al wel :drunk: nu enkel nog hopen dat de werking ons ook kan bekoren!!
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Eerst was november 2009 vooropgesteld, nadien december...en nu is er nog niet echt een exacte levertermijn bekend.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

M' Biker schreef:De looks heeft de hope alleszinds al wel :drunk: nu enkel nog hopen dat de werking ons ook kan bekoren!!
De werking is toch al bekend, want het zijn X2 remklauwen... :wink:
sjees
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 17:03
Rijdt met: cannondale

Bericht door sjees »

In de 3de week van Januari zouden ze aan alle winkels uitgeleverd worden volgens Hope.
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

M' Biker schreef:
De looks heeft de hope alleszinds al wel drunk nu enkel nog hopen dat de werking ons ook kan bekoren!!
Rigolle schreef:
De werking is toch al bekend, want het zijn X2 remklauwen...
Qua werking bedoelde ik dan vooral de nieuwe remhendel. Reservoir is ook veranderd maar weet niet of dit gebaseerd is op de taperbore technologie van Avid? Iemand die hieromtrent meer duidelijkheid heeft?

Ook minder afstelmogelijkheden dan de Tech X2, hetgeen de werking volgens mij ook wel kan beïnvloeden
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Het reservoir is gewoon een beetje gekantelt om een kompactere en lichtere hendel te kunnen maken.
Zeker geen Taperbore technologie van Avid.
Voor de rest is het idd de X2 remklauw.
Immense verschillen met de huidige Mini X2 pro moet je dus niet verwachten.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ruben S. schreef: Immense verschillen met de huidige Mini X2 pro moet je dus niet verwachten.
Dat hoeft ook niet. Die X2's zijn gewoon topremmen. Misschien nog een beetje gefijntuned met de nieuwe remhendel. Maar voor de rest: never change a winning team!
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Ruben S. schreef:

Immense verschillen met de huidige Mini X2 pro moet je dus niet verwachten.
Maar ben toch eens benieuwd wat de eerste bevindingen gaan zijn!
Plaats reactie