Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
metalgod
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 21:51
Rijdt met: ne schone

bandendruk?

Bericht door metalgod »

Aangezien ik niet zoveel weet over bandendruk had ik graag het volgende geweten:
ik rij in de zomer met hutchinson python tubeless, welke bandendruk kan ik het best nemen?
in de winter rij ik met michelin wildgrippers welke bandendruk kan ik het best nemen bij; bevroren ondergrond en bij modderondergrond, de wildgrippers zijn geen tubelessen!

alvast bedankt!
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Op mijn tubeless banden steek ik normaalgezien een kleine 2,5 kg, dit bij nat weer of technisch terrein. Op een hard en vlak terrein bij droog weer, ga ik eerder naar de 3 kg.
Op mijn niet tubeless banden steek ik 7kg :oops: : 1.2 voor training op de weg.
metalgod
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 21:51
Rijdt met: ne schone

Bericht door metalgod »

mercikes yeti!!!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: bandendruk?

Bericht door jerommeken »

metalgod schreef:Aangezien ik niet zoveel weet over bandendruk had ik graag het volgende geweten:
ik rij in de zomer met hutchinson python tubeless, welke bandendruk kan ik het best nemen?
in de winter rij ik met michelin wildgrippers welke bandendruk kan ik het best nemen bij; bevroren ondergrond en bij modderondergrond, de wildgrippers zijn geen tubelessen!

alvast bedankt!
Staat dat niet op de flank van de banden ? Bij Schwalbe alleszins wel.
Meestal is er ook een nogal groot verschil tussen min en max-waarde. Dit is afhankelijk van het terrein en het gewicht van de rijder : hoe zwaarder de persoon, hoe meer druk je mag voorzien.
Gebruikersavatar
ToM5
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 07 sep 2003 18:48
Rijdt met: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL

Bericht door ToM5 »

yeti schreef:Op mijn tubeless banden steek ik normaalgezien een kleine 2,5 kg, dit bij nat weer of technisch terrein. Op een hard en vlak terrein bij droog weer, ga ik eerder naar de 3 kg.
Op mijn niet tubeless banden steek ik 7kg :oops: : 1.2 voor training op de weg.
Tubeless op 3 kg #-o Ooit een paar keer gedaan op mijn Fast Freddy's #-o en noppes grip meer #-o
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

ToM5 schreef:Tubeless op 3 kg #-o Ooit een paar keer gedaan op mijn Fast Freddy's #-o en noppes grip meer #-o
Zoals gezegd enkel bij droog weer en vlak, niet technisch parcours. Dit zijn dus de zomer toertochtjes à la Knesselare, met 50% verhard, en waar de offroad ook eerder op verhard lijkt :D .
Ik zal bij een marathon of Ardennenrit ook nooit meer dan 2,5 kg pompen.
Om terug te keren naar de topic, hoeveel pomp jij dan wel, bijvoorbeeld bij een XC wedstrijd bij droog weer ?
Gast

Re: bandendruk?

Bericht door Gast »

metalgod schreef:Aangezien ik niet zoveel weet over bandendruk had ik graag het volgende geweten:
ik rij in de zomer met hutchinson python tubeless, welke bandendruk kan ik het best nemen?
in de winter rij ik met michelin wildgrippers welke bandendruk kan ik het best nemen bij; bevroren ondergrond en bij modderondergrond, de wildgrippers zijn geen tubelessen!

alvast bedankt!
vraag het anders eens aan de posers met hun duure mtb's die jij na 500meter ziet stoppen om hun bandendruk te checken
:D :D :wink:
Gebruikersavatar
ToM5
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 07 sep 2003 18:48
Rijdt met: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL

Bericht door ToM5 »

yeti schreef:
ToM5 schreef:Tubeless op 3 kg #-o Ooit een paar keer gedaan op mijn Fast Freddy's #-o en noppes grip meer #-o
Zoals gezegd enkel bij droog weer en vlak, niet technisch parcours. Dit zijn dus de zomer toertochtjes à la Knesselare, met 50% verhard, en waar de offroad ook eerder op verhard lijkt :D .
Ik zal bij een marathon of Ardennenrit ook nooit meer dan 2,5 kg pompen.
Om terug te keren naar de topic, hoeveel pomp jij dan wel, bijvoorbeeld bij een XC wedstrijd bij droog weer ?
Altijd tussen de 2 en de 2.6 bar afhankelijk van de band en de ondergrond
metalgod
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 21:51
Rijdt met: ne schone

Re: bandendruk?

Bericht door metalgod »

vraag het anders eens aan de posers met hun duure mtb's die jij na 500meter ziet stoppen om hun bandendruk te checken
:D :D :wink:[/quote]



hahahahaahha die zit, ik had het eigenlijk kunnne denken dat ze me dat gingen aansmeren! maar voor de rest even goei "bikefriends"!!
=D> :D =D>
Gast

Bericht door Gast »

tuurlijk metalg
banden no tubles zet ik tussen de 3 en de 3.5kg afhankelijk van terrein en soort van banden ook
dunnere banden meer druk dan breedre banden
enz..
Plaats reactie