Polar sensor op achterwiel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Polar sensor op achterwiel

Bericht door endorfin »

Weet iemand hoe je deze CS400 sensor kan instellen zodat hij werkt over een langere afstand ?
Heb niet veel zin om een lefty houder te kopen #-o
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Sensor opendraaien...
Daar zie je 3 koperen pinnetjes met over een jumper over 2 (zwarte plastik)
Jumper versteken zodat het de vrije klem bedekt wordt door de jumper.

Zo is het altans bij de S720
Opm. Zelf met de sensor op high range is het op het randje. Bij mijn Jekyll size L lukt dit zonder problemen. Bij de Rush ook size L lukte het niet. Verschil zit dus in een paar cm.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

De sensor van een CS is volgens mijn weten niet open te draaien, je kan de batterij ook niet vervangen zoals bij de S serie.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Bobbie schreef:De sensor van een CS is volgens mijn weten niet open te draaien, je kan de batterij ook niet vervangen zoals bij de S serie.
idd

daarmee
Opperhoofd
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 18 nov 2008 14:28
Rijdt met: Cotic Escapade

Bericht door Opperhoofd »

Het ligt ook aan de positie van je CS400 op het stuur. Zorg voor zo min mogelijk interferentie tussen de sensor en de fietscomputer. Montage op de stuurpen werkt niet. Zie onderstaande afbeeldingen hoe ik de CS400 heb gemonteerd.

Afbeelding

De ITM bikemount is goed verkrijgbaar. Deze is niet goed passend op een Cannondale XC3 stuurpen. Het voelde fragiel aan en op den duur zou het vast- en losklikken van de CS400 de bevestiging kapot maken.
Ik heb ergens in een rommelbak een stukje plastic gevonden en hier wat aan geschuurd en geknipt. Hier heb ik gaatjes in geboord om deze vast te kunnen zetten aan de stuurpen. Verder is het stukje plastic aan de ITM bikemount gelijmd. Nu voelt het robuust aan.

Bijkomend voordeel van deze positie is dat de CS400 wat verder vooruit is gemonteerd waardoor je minder ver naar beneden hoeft te kijken. Een nadeel kan zijn dat bij het op de kop zetten van de fiets je deze op de houder zet, wel even op lettten dus.

Voor de volledigheid nog even een plaatje van de bevestiging van de sensor en het magneetje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

ik heb een cs 300 en gebruik een sensor van de s-reeks waar je dat schuivertje dan wel kan verzetten.Lukt perfekt bij snelheidsmeting maar lukt niet bij trapfrequentie.(lukt wel maar ik heb trapfrequentie's van 170 op het gemakske... :roll: )
Deze tip heb ik ook van hier op het forum. :wink: deze van de trapfrequentie heb ik zelf uitgeprobeerd.zd succes :evil:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Zeer lekker geplaatst !
Maar ik wil die opt achterwiel ipv voorwiel indien possible...

K zal voorlopig eens op die manier proberen.
Plaats reactie