Welke voorvork (editie kweetniethoeveel)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Welke voorvork (editie kweetniethoeveel)

Bericht door osoc »

Beste mede-forumisten,
Ik kom net terug van mijn lokale fietsenboer. Kreeg er de pijnlijke mededeling dat mijn voorvork naar de cis is. Volgende week staat de regiotour op mijn programma, dus dringend volgende oproep:
wat is aan te raden als vervanger van mijn huidige rockshock judy.
Deze veer heeft me nooit veel voldoening gegeven, maar ja, ze zat er op toen ik de fiets (thompson) kocht.
Mijn fietenhandelaar had een Manitou Six staan. Op mijn vraag naar iets met lock-out kon hij een RST Omega SL aanbieden.
Weet iemand iets zinnigs te vertellen over deze vorken.
ik zou liefst iets hebben qua prijs in de middenklasse. Marzochi is ook een optie, maar veranderen deze de geometrie van de fiets niet te veel. (ik voel me sinds de aanschaf zeer goed op deze fiets)
Laat maar komen die reacties, dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Aha, een van mijn dada. Als je reeds gemerkt had dat je Judy niet veel soeps was, zal dat met die Six of RST of goedkope Suntour niet beter zijn.
Zonder je naar de dure vorken te jagen zijn er wel makkelijk te krijgen en voldoende MERKELIJK betere vorken.
Bij RS de goedkoopste Duke vork. Ook de Marzo MX is echt niet duur en je fiets zal heus geen chopper worden. Bij Manitou vind je momenteel veel de Axel, al zijn de goedkoopste versies van de Black merkelijk beter.

De Six durf ik echt niet aanraden.

Hiermee hebben we de ronde van de goedkopere maar niet basic vorken van de grote merken gedaan.

Rij gerust die Regiotour met je versleten vork (zo'n heavy toch is dat nu ook weer niet) en kijk rustig uit waar je aan goede voorwaarden een geschikte vork kan krijgen.
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

Mijn vork zit wel totaal vast, nul komma nul demping. Alhoewel de regiotour uiteraard de ardennen niet zijn, lijkt een beetje demping toch wel welkom.
iemand url 's van de hierboven vermelde modellen?
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

Die Marzochi MX Comp, die heeft ETA???
met een veerweg van 85 mm lijkt me dat wel iets. Is die courant te verkrijgen (via bestelling)
Wie heeft met deze vork nog ervaring?
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

Ik heb het al veel gezegd maar die marzo's zijn echt super vorken. en voor in den bergop is de eta een super systeem.
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

Ben eens gaan kijken op site van Marzochi. Blijkbaar is de MX Comp eta er enkel met een veerweg van 105 mm en 120 mm.
Een fiets die plots 2 cm hoger staat vooraan zie ik wel niet echt goed zitten. (of zie ik dat verkeerd?)
de MX Comp zonder eta is er ook in de 80 mm versie.
Nog iemand ervaringen? of een andere suggestie?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Zoek maar eens op MX Comp, RS Duke, enz. en je zal wel wat info vinden...

Bij Bike2Build bieden ze gek genoeg wel een zwarte MX Comp ETA 85 mm aan.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Jack77 schreef:Bij Bike2Build bieden ze gek genoeg wel een zwarte MX Comp ETA 85 mm aan.
Ik heb voor deze (85mm met ETA) ook reeds prijs gevraagd bij Van Eyck: 299,95€
Levertermijn: normaal altijd in stock, anders binnen de week
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Bij Bike2Build bieden ze gek genoeg wel een zwarte MX Comp ETA 85 mm aan.
Ik de mijne bij actionsports in duitsland voor 210 :drunk: , was echt een koopje, soms komt hij er nog eens op voor deze prijs

Vroeger had ik ook een Judy, man man wat een vork nu die mx eta, wel een beetje zwaar #-o , maar da geef nie voor diene prijs [-X
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

Ik ga straks een mx comp eta ophalen bij Van Eyck in Aalst. (was eerst niet in stock, dan wel in Tessenderlo, dan plots weer wel in Aalst)
Mijn lokale fietsenboer is zo vriendelijk om ze te monteren. Dank u wel!
Waar moet ik nu op letten na de montage, hoe regel je wat??
Ik heb geen enkele ervaring met dit type vorken en heb de keuze gemaakt op basis van de talrijke positieve reacties hier op 't forum.
(en ook elders)
Heeft er iemand een Nederlandstalige uitleg/handleiding?
Plaats reactie