Ik zit met een probleemken, en ik ken niet veel van Mtb-onderdelen. Ik rij al 2 jaar met een Minerva Starlite met de Alivio groep erop. Nu dat ik al wat meer Mtb ervaring heb vraag ik mij af ofdat ik er goed zou aan doen om een voor- en achterderraleur (??) van Deore Lx te kopen? Of zou ik beter wachten tot als mijn alivio's versleten zijn? Maar ik zit dan wel met mijn 8-speed schakeldinges, en ik heb gelezen dat Lx gemaakt is voor 9-speed, is dat een probleem? Kan ik ook met Lx rijden en mijn 8-speed schakeldinges houden?
Niet te vergeten: ben student en heb niet veel centjes.
Merce
Hulp gevraagd.
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
alleen lx derailleurs zetten (en dus 8 speed blijven rijden) zal volgens mij geen problemen veroorzaken
maar of de combinatie alivio shifters - lx derailleurs zoveel beter gaat schakelen weet ik wel niet
je kan natuurlijk nu al voor de lx gaan en in een later stadium ook stelselmatig uw andere stukken upgraden
maar of de combinatie alivio shifters - lx derailleurs zoveel beter gaat schakelen weet ik wel niet
je kan natuurlijk nu al voor de lx gaan en in een later stadium ook stelselmatig uw andere stukken upgraden
- cg
- Mountainbiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 19 apr 2004 12:15
- Rijdt met: cube acid XT groep en manitou mars vork
Als de zaak gesmeerd loop is het inderdaad niet echt nodig om zomaar te vervangen. Doch ik heb ook een nieuwe crankset, StrongLite van bij barracuda. Ze wouden hem zelfs terugnemen mocht het niet werken. Deze crankset is ook 9 speed. Werkt ook perfect met de 8 speed. Dit betekend dat als de cassette vervangen moet worden (is wel nog nieuw) dat ik enkel cassette, ketting en shifters moet vervangen om naar 9 speed te gaan. Dus enkel de shifters zijn dan extra een kost (wel een grote ) Ik stel me echter wel de vraag dat 9 speed zoveel voordelen biedt