Fietsverlichting max 100€

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: Princeton tec Switchback 3

Bericht door Schijfrem »

GregyOnline schreef:de Princeton tec Switchback 3
Afbeelding

Deze ziet er wel stevig uit maar is het ook zijn geld waard. 500lux voor ongeveer 300 - 400 euro.
Heeft iemand deze?

Grz
Ik heb deze en ben hier heel tevreden van.
Het bijgeleverde batterijpack geeft redelijk wat autonomie. Ideaal voor nachtritjes.

Nadeel van alles met powerled technologie: de aankoopprijs.
Hier kan je redelijk exotische prijzen in hebben #-o
Gebruikersavatar
scurry
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 00:21
Rijdt met: Prov. A'pen

Bericht door scurry »

Ik ga me een goedkope verlichting aanschaffen. (drie ledjes naast elkaar ofzo) Vooral als ik tijdens de weekdagen rond 19h30 vertrek, dan is het na 1.5h al aan het schemeren. Het zicht op zich valt dan nog vrij goed mee. Bij mij is het dus eerder om gezien te worden.

Het budget van verlichting waarover jullie spreken bedraagt ongeveer 30% van de totale kostprijs van mijn veloke...
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Zotte Marre schreef:
99,95€ op http://www.bike-components.de/products/ ... ssung.html

Beste prijs/kwaliteit dat je kan krijgen, volgens mij. Vrij lichte batterijen, 2lampen, verstraler + breedstraler ! (Wat zijn de negatieve punten volgens 't forum, misschien?
Dit is ook mijn mening.
en voorbijgestreefd kan het misschien wel zijn maar voor mij heeft deze meer dan voldoende licht om offroad te rijden.
Ik rij alleen met de 10watt en die gaat vlot 2h mee. Er bestaan natuurllijk betere maar dan geraak je er waarschijnlijk niet voor 100€.
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

Ik heb mij net ook de sigma aangeschaft met Nipack voor 90euro bij Salden.

Vermits ik in de elektronica zit wou ik ook liever de LED's. Maar budgetaire heeft het mij naar de sigma gestuurd.

Mijn plan is om zelf een set te maken maar dit geeft me nog effe wat meer tijd.
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

iemand een aanrader voor een licht om 's avonds een baanrit te maken? Die Evo-set lijkt me wat overkill.
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

en is het voor op onverlichte weg?

Want licht hebt ge nodig om OF zelf te zien OF gezien te worden.

Als het enkel is om zelf zichtbaar te zijn is een flikkerend led lampje al voldoende en dat kost niets
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

locust schreef:en is het voor op onverlichte weg?

Want licht hebt ge nodig om OF zelf te zien OF gezien te worden.

Als het enkel is om zelf zichtbaar te zijn is een flikkerend led lampje al voldoende en dat kost niets
onverlichte weg dus...
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Bericht door Wollie »

Dit is degene die ik zelf nagemaakt heb :

http://bikeled.org/copperhead/Copperhead.html

met alle respect, maar geen enkel commercieel product (toch niet onder 500 euro) heeft dergelijke lichtopbrengst.
Alles samen denk ik 150 euro aan componenten (duurste is batterij + lader). Veel geld voor een lichtje, maar electronica blijft mijn 2de hobby

Oja, en met mijn batterij haal ik vlot 5 - 6 uur (vol licht), waarmee ik wil zeggen dat LED de technologie is om met kleine batterijen te kunnen werken.
Mijn eerste licht was ook goed... 2 X halogeenlampjes van 12V/25Watt en een droge loodbatterij van 2,7kg ... totaalprijs 30euro en na 1,5h lege batterij ... .

Voor minder dan 100 euro, zie ondewerp "tip fietsverlichting" die ik net geplaatst heb hieronder. Beter kan niet voor die prijs denk ik.
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

again, is dit niet wat overkill voor baanritjes? Weliswaar langs de Schelde, waar geen verlichting staat...
Plaats reactie