Alternatief voor Michelin XC A/T 2.2

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IC
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 15:12
Rijdt met: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Alternatief voor Michelin XC A/T 2.2

Bericht door IC »

Ik rij al geruime tijd met Michelin XC A/T 2.2 - folding (met binnenband) en ben hier zeer tevreden over maar mijn huidige set is aan vervanging toe.
Bij mijn zoektocht op internet blijken deze niet meer geproduceerd en/of beschikbaar te zijn.

Ik ben overgestapt op deze michelins omdat ik met mijn vroegere schwalbes nogal snel last had van lekke banden omdat de zijwanden van de band te zacht werden gezien mijn nogal agressieve en brutte rijstijl.

Zijn er alternatieven of koop ik de tubeless versie en monteer ik ze gewoon met binnenband?
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

kijk eens bij continental, ik ben tevreden over hun banden
flippie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 dec 2006 16:56
Rijdt met: 29" Epic S-works, Canyon Strive AL 9.0

Bericht door flippie »

Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

te krijgen bij elke Décathlon in uw buurt.

In België worden ze niet meer verdeeld gezien de importeur ze niet meer volgt. Décathlon is een Frans bedrijf en koopt dus ook in Frankrijk aan...
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Heb ik ook gemrkt, niet overal meer te krijgen. Ik heb in Italie met een Nobby Nic getest, die zat op mijn andere wiel mijn vrouw heeft me vier keer omhoog gebracht zodoende kon ik ze beide twee keer achterelkaar rijden een keer op 1.7 en 1.9 bar.

De rolweerstand van de nobby nic is (veel) lager. Qua grip merkte ik weinig verschil, bij hard remmen is de NN ietsje stabieler en hij is ongeveer 100gram lichter dan een AT, neem wel minimaal de 2.25
Gebruikersavatar
IC
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 15:12
Rijdt met: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Bericht door IC »

Hubertje, soms is het gewoonweg te simpel! Bedankt voor de tip! Morgen weer naar decathlon - dat is de derde keer op een week tijd!
Plaats reactie