Wie kan dit voor mij vertalen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Nogi
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 09:51

Wie kan dit voor mij vertalen?

Bericht door Nogi »

Nog een leek in het MBT zijnde, zijn volgende zaken mij nog vreemder dan chinees. Wie zou me in mensentaal kunnen uitleggen om wat het hier gaat? :cry:

Het gaat als volgt:

- Votec GS4 Air² (Suspension travel 80mm - 120mm)
- Oversize Down Tube (60mm)
- Aluminium handlebar with Stubby Bar ends
- Shimano LX Derailleur set
- Hydraulic Magura HS33 firm Technology

Het zouden onderdelen zijn van een fiets die ik ga kopen om met het MBT te kunnen beginnen. :bounce:

Alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

Ik denk dat de vertaling is:

- Votec GS4 Air² (Suspension travel 80mm - 120mm)
Een soort voorvork met 80 tot 120mm travel (ik ken ze eigelijk niet, hiervoor, de kennis van diegenen die onder mij komen)
- Oversize Down Tube (60mm)
de "schuine buis" is oversized, extra dik, dus extra stevig? (zwaar?)
- Aluminium handlebar with Stubby Bar ends
een aluminiume stuur met korte(?) bar-ends (hoorns da ze vroeger zeiden)
- Shimano LX Derailleur set
een LX Derailleurs, (voor en achter derailleur van het type LX, dit is nit slecht (van goed naar minder: XTR, XT, LX, Deore, Alivio ...)
- Hydraulic Magura HS33 firm Technology
hydraulische velgremmen van Magura (HS33)

ik hoop dat de vertaling duidelijkheid brengt,
eneuh schiet mij nie af als der een foutje zou in staan eh
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Als dat "Votec GS4 Air²" de voorvork betreft (zeer waarschijnlijk als het om die Porsche hardtail gaat), dan is het een vork die (onder meer?) gebruik maakt van lucht. Air² zou er op kunnen wijzen dat het een vork betreft met zowel een positieve als een negatieve kamer zoals dat heet. (Wat waarschijnlijk wel vereist is om die variabel instelbare veerweg van 80-120mm te bekomen.)

"Firm tech" bij die HS-33 wijst op een integratie tss het Magura-remsysteem en de voorvork. Dit zou meer stijfheid (stevigheid onder belasting) bieden, maar betekent ook dat je die vork hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen met een Magura VELGrem kan gebruiken (dus geen V-brakes). Of je schijfremmen kan monteren, kan ik hieruit niet afleiden.
Nogi
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 09:51

Bericht door Nogi »

AAh ok. Dat zegt me toch al iets meer :wink:

Bedankt voor de moeite :)
Plaats reactie