Twee paar wielen : problemen met schijfremmen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Twee paar wielen : problemen met schijfremmen ?

Bericht door Cannonneke »

Ik overweeg om een extra set wielen te kopen, omdat ik nu om de haverklap van banden wissel en ik liever lui dan moe ben (want bij de Jimmy's is dat een hele karwei !), en dan kan volstaan met gewoon van wielen te wisselen.

Nu vraag ik mij af of dat geen problemen kan veroorzaken door een eventueel niet exact dezelfde positie van de remschijven. Of zitten de remschijven per definitie steeds op exact dezelfde plaats, of passen de zuigers zich aan bij kleine verschillen ?

PS vooraan een lefty, overweeg om de Crossmax SL's voor de Lefty aan te schaffen 8)

Iemand ervaring of problemen hiermee ?
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Zelf ook 2 paar wielen voor schijfremmen : Crossroc disk en DT Onyxdisk/XR 4.1D. Ik kan de wielen niet zomaar wisselen, moet steeds de remklauw een spacer verder zetten of korter naar de vork.

Bij bike-discount hebben ze tegenwoordig spacers die je kan gebruiken om de disks van de verschillende wielen op dezelfde plaats uit te lijnen.

http://www.bike-discount.de/www/navfram ... ersteller=
Helemaal onderaan pagina.
Ik ga dat ne keer proberen denk ik.

Die Crossmax weet ik niks van..
ru
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 20:42
Rijdt met: Cannondale F800SL

Bericht door ru »

Ik heb ook 2 paar wielen voor schijfremmen. EN dat geeft geen problemen bij mij.

Bij het monteren van de schijf op het 2e paar wielen moet je ze met spacers proberen op juist dezelfde breedte te zetten als bij het eerste paar wielen. De remmen met automatische centrering v/d remblokjes vangen normaal het kleine verschil v/d plaatsing v/d schijf op.

RUben
Plaats reactie