Welke groep? acera of deore

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Welke groep? acera of deore

Bericht door Thys »

Een kenis heeft ook een mtb gekocht dezelfde prijsklasse maar een deore groep ipv acera bij mij.
Heb ik teveel betaald voor mijn bike?
Wat is het verschil tussen deze groepen?
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Deore is meer mtb gericht.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik wil je niet teleurstellen, maar Deore wordt doorgaans als basisnorm gehanteerd voor echt terreingebruik.

Doorgaans geldt: hoe lager de groep, hoe zwaarder, minder duurzaam, minder technisch geavanceerd en wat minder afgewerkt.

Dat wil niet zeggen dat je met een Acera het terrein niet op kan zonder brokken te maken; veel hangt trouwens af van het gebruik en het onderhoud.

Of je voor je bike te veel hebt betaald, kan je moeilijk zeggen als je het frame, de vork en de rest van de afmontage buiten beschouwing laat. Ook extra service mag naar mijn mening wat kosten.

In ieder geval niet te veel van wakker liggen: vooral biken en daar van genieten! En als er iets versleten is, proberen in overeenstemming met je budget te vervangen door beter.

Deze raad u gratis aangeboden door een notoir forumzeveraar :wink:
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Keb het er zelf ook moeilijk mee ma uw bike of wat eropstaat is ni zo belangrjik
het belangrijkste is wat er in uw benen zit.

Nu ik zou eerder vor deore gaan.
Acera is eerder voor in de stad.
Gast

Bericht door Gast »

Ach bezie het positief: je kan nog heel veel en heel dikwijls upgraden :wink:
Plaats reactie