SPD :PD-M520 / PD-M540

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Bericht door InSaNe_ClowN »

weet iemand hoeveel ze bij Vaneyck kosten ???
en hebben ze daar een grote vooraad aan schoenen ?

gr33tzz
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

Wat maakt die time's zo goed? ik dacht da je daar niet kon aanpassen hoe hard ze zijn (moeilijk/makkelijk in/uitklikken) (dit is geen aanval naar de time-aanhangers hoor, het is een louter informatieve vraag) zijn er ook negatieve punten aan de Time's....
ikzelf heb de 520 en ik ben der heel content van.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Time is de enige die een pedaal heeft die ge langs 4 kanten kunt inklikken.

het is wel zo dat ge de "strafheid" ni kunt instellen, mar door je plaatjes om te wisselen krjig je ook al en beter effect.

Bij time zul je ok nooit last hebben van modder omdat je als je inklikt de modeer er gewoon uitduwt met je plaatje.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

genius schreef:Time is de enige die een pedaal heeft die ge langs 4 kanten kunt inklikken.

het is wel zo dat ge de "strafheid" ni kunt instellen, mar door je plaatjes om te wisselen krjig je ook al en beter effect.

Bij time zul je ok nooit last hebben van modder omdat je als je inklikt de modeer er gewoon uitduwt met je plaatje.
Bedoel je niet eggbeaters...?
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

genius schreef:Time is de enige die een pedaal heeft die ge langs 4 kanten kunt inklikken.
het is wel zo dat ge de "strafheid" ni kunt instellen, mar door je plaatjes om te wisselen krjig je ook al en beter effect.

Bij time zul je ok nooit last hebben van modder omdat je als je inklikt de modeer er gewoon uitduwt met je plaatje.
Je zal hier wel de eggbeater bedoelen zeker??? :lol: :P

Ik had gehoord dat time nu ook een pedaal zou hebben die kan afgesteld worden?

Ik rij met de 540, en ben daar zeer tvreden van,Ik had in den beginne schrik dat ik niet uit mijn pedalen zou klikken bij een val, maar ben intussen al een paar keer tegen de vlakte gegaan en telkens mooi (en precies automatisch) de voetjes eruit.

Het verschil ts de 520 en 540 is uiteraard ook het gewicht, maar ook de algemene kwaliteit en stevigheid. Je moet maar eens kijken naar het verbindingsstuk tussen de pedaal en de traparm: de 520: kunststof, de 540: metaal.


Mario
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Time's hebben een goede reputatie door hun grote vrijheid en omdat ze weinig last hebben van modder.
Je kan ze inderdaad niet instellen, maar dat vind ik persoonlijk helemaal geen nadeel.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

:oops: :lol: Inderdaad, was iets te vlug :oops:
Plaats reactie