pdm-540 onderhoudsprobleem

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucifer Principle
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 08 okt 2008 14:48

pdm-540 onderhoudsprobleem

Bericht door Lucifer Principle »

Hallo
Er zat een kleine spelen op mijn pdm-540 pedalen, ik heb deze open gedaan, proper gemaakt en terug vet in gedaan. De kogels onderaan heb ik er terug in gekregen maar deze bovenaan (zijde waar de pedaal in de traparm wordt geschroefd) krijg ik er niet mooi in, sommige kogels zitten boven elkaar i.p.v. allemaal mooi aan de zijkant en op dezelfde hoogte.
Het resultaat is nu dat er nog meer speling op de pedaal zit dan ervoor.
Hoe kan ik deze kogels mooi aan de zijkant in de cups krijgen want na meermaals proberen lukt dit nog altijd niet?
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Lagermoertje en contramoertje aan top van pedaalas volledig verwijderen. Lager goed invetten, kogels vervolgens daarin steken, lagermoertje terug aanbrengen en vast draaien tot lager een beetje
stroef loopt. Contramoertje aanbrengen en vastdraaien tot tegen lagermoertje. Vervolgens contramoertje vasthouden met platte sleutel en lagermoertje met platte sleutel iets terug lossen, zodat lager- en contramoertje elkaar borgen.
Gebruikersavatar
Lucifer Principle
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 08 okt 2008 14:48

Bericht door Lucifer Principle »

Ik heb dit geprobeerd maar dit helpt niet. De pedaal loopt nu stroef maar er is nog altijd speling aanwezig (vooral zijwaartse speling). Ik denk dat de kogels niet goed zitten maar weet niet hoe ik deze er mooi in kan krijgen.
Aan slijtage zal het ook niet liggen want de pedalen zijn slechts 1 maand gebruikt.
Plaats reactie