inbouwhoogte Marzocchi MX Comp reeks vorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Re: inbouwhoogte Marzocchi MX Comp reeks vorken

Bericht door Jack77 »

Leffen schreef:Betreft de inbouwhoogte : het is normaal dat een vork met 100mm veerweg, ongeveer 2cm meer inbouwhoogte heeft dan een vork met slechts 85mm veerweg.

Beterft de "gewone ECC" : ik veronderstel dat het hier om uw MXC ECC 100mm uit 2002 gaat. Ik weet zelf niet of er een 80mm versie gemaakt is, ik dacht van niet. Dus ... ?
Betreffende de inbouwhoogte, lees: "een stuk meer dan 2 cm hoger" en andere nuanceringen! (I.v.m. met de marathon sl schreef ik trouwens ook "ik vermoed".)

Die MXC ECC is/was afgaande op wat ik gelezen heb standaard tot 80 mm reduceerbaar (wat bij mij gebeurd is). Vandaar de vraag.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Leffen schreef:Het is meer dan een spacer alleen. Voor het ECC5 vorkbeen moet er zowiezo een andere ECC5 cartridge in. Er bestaat nl. een 85mm en 105mm versie. Voor het andere vorkbeen beperkt het zich inderdaad tot een eenvoudige spacer.
BTW, zou een 105 mm versie ook niet kunnen dienen voor een tot 85 mm gereduceerde vork? (Omgekeerd zal het wel compleet onmogelijk zijn, anders was er geen verschil.)
Plaats reactie