speling

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

speling

Bericht door biker84 »

hallo

heb een probleem denk ik,

zit namelijk zo,als ik mijn rem van voor bij stilstand induw en beweeg met mijn voorwiel voel ik een kleine speling en daarbij een krakend geluid uit de buis komen is dit normaal ofniet en wat kan ik daar aandoen? ik nog maar 500 km dus hij is nog vrij nieuw de mtb!





greetz
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Hoogstwaarschijnlijk speling op het balhoofd, is volgens mij nooit echt 100 % weg te krijgen.
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

Volgens mij is da makkelijk weg tee krijgen zene.

Ge draait de 2 vijzen van uw stuurpen los. dan draait ge da vijzeke boven op uw stuurpen vast totdat er geen speling meer is maar ge uw stuur og wel makkelijk kunt draaien en dan draait ge de 2 vijzekes van uw stuurpen trug vast.

en het is gefikst =D> =D>
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Wannes schreef:Volgens mij is da makkelijk weg tee krijgen zene.

Ge draait de 2 vijzen van uw stuurpen los. dan draait ge da vijzeke boven op uw stuurpen vast totdat er geen speling meer is maar ge uw stuur og wel makkelijk kunt draaien en dan draait ge de 2 vijzekes van uw stuurpen trug vast.

en het is gefikst =D> =D>
En 2 weken later nog ne keer en dan nog ne keer om uiteindelijk een nieuwe kopserie te moeten laten steken :-? Meestal is het het begin van het einde, bij mij toch.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

hoelang gaat zo een kopserie mee eigenlijk ?? gerekend dat ge het hele jaar door ( winter en zomer ) door de modder ploetert en natuurlijk alles onderhoud

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Gizmo schreef:hoelang gaat zo een kopserie mee eigenlijk ?? gerekend dat ge het hele jaar door ( winter en zomer ) door de modder ploetert en natuurlijk alles onderhoud

Gizmo 8)
Bij mij zit er na een winter en nog geen 3000 km al serieus speling op. Nog een paar weken en ik zal ze mogen (laten) vervangen.
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Neem een Chris King. Eén keer aanspannen, en nooit meer naar omzien.

't Is wel veel geld in aanschaf :cry: , maar op lange termijn toch de beste oplossing.

Als het budget wat minder is, de FSA kopseries zijn goedkoop, en behoorlijk van kwaliteit. Slecht ervaring heb ik met RaceFace (industriële lagers), Ritchey Comp (geen industriële lagers) en CaneCreek voor Scott gemaakt (geen industrële lagers). Bij de Race Face, iedere winter lagers wisselen en dat kost ook snel een 40€. De andere twee zijn rechtstreeks de vuilbak ingegaan na een paar weken.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

ben naar de fietsen maker geweest, want de verstel knoppen zaten ook vast en waren niet meer te maken dus zei ie dat ik gratis een judy tt kreeg of mits bij betalen van 100 euro een rockshox pilot of 150 euro een pilot met lucht?
dus weet nu niet wat ik moet doen?
kan mij iemand dringend raad geven want moet hem dat door bellen!


greetz
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

moest ik u zijn dan zou ik met een gerust hart en veel plezier 150 € opleggen voor die pilot ( XC of SL ), dees is een zeer goede vork en spreek van ondervinding daar ik er zelf ene heb op de bike en ben er best zeer tevreden over.

Gizmo 8)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Dus als ik het goed begrijp lag het niet aan het balhoofd maar aan de vork, is dat juist?
Een luchtvork is altijd interressanter, je kan dan zelf de hardheid van je vering bepalen. Dit is dan wel ook de duurste oplossing.
Van de "standaard" judy heb toch ook al veel positieve reacties opgevangen (voor die prijsklasse)
Aan jou dus om te bepalen hoeveel je wil/kan spenderen... :wink:
Plaats reactie