Manitou of Fox

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
ché
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 08 mei 2004 22:07

Bericht door ché »

Jack77 schreef:Yep, F80X en F100X zijn met dat brainlike systeem. De Float heeft dat niet. En dan heb je blijkbaar nog de Talas, waarvan je de beschikbare veerweg kan instellen tijdens het rijden (zoals de U-turn bij RS).
javascript:emoticon(':roll:')Heb zelf weer wat bijgeleerd (m.b.t. tot die talas).
ja zeer juist!
De talas word ook vaker bij freeride gebruikt!
De f100 en f80 vorken zijn echt super vorken als je het mij vraagt! ( alleen die prijs al ) :lol:
Maar de float's zijn de meest gebruikte vorken !( van fox )
terug on topic :wink:

gr
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Jack77 schreef:En dan heb je blijkbaar nog de Talas, waarvan je de beschikbare veerweg kan instellen tijdens het rijden (zoals de U-turn bij RS).
Klopt. Het grote verschil tussen een Talas en een U-turn is dat bij een Talas de vering niet harder wordt naarmate je de veerweg verkleint.
De U-Turn is gewoon een veer die bijeen gedrukt wordt, maar achter de Talas schuilt een ingenieus systeem.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

ché schreef:De f100 en f80 vorken zijn echt super vorken als je het mij vraagt! ( alleen die prijs al ) :lol:
Maar de float's zijn de meest gebruikte vorken !( van fox )
Kleine correctie, volgens mij wijst de "F" gewoon op "Float", het gebruik van lucht als veerelement. Zoals bvb. de F80RLT, die geen terra logic systeem heeft.
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

De F80x en F100x zijn wel iets zwaarder dan de RLT vork, maar in mijn ogen loont dit niet op tegen het extra rendement dat je hier uithaalt. Je moet geen moment denken aan je vork, want die doet alles zelf :bounce:
De mensen die zoals ik met nen F80X of nen F100X rondrijden zijn het waarschijnlijk met me eens: een zaliger vork is er waarschijnlijk nie.
Gebruikersavatar
Captain Haddock
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:19
Rijdt met: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33

Bericht door Captain Haddock »

Heb ook ns zo ne terralogic kunnen testen: de max. Precies alsof je op een hardtail zit bij het optrekken. Je verliest een beetje comfort, maar liever dat dan zo'n lock-out systeem wat ik niet echt zie zitten. Als je ze in de US bestelt, kan je een 175 à 200 euro mee besparen. 800 euro ipv 1000 euro in europa (3 maand geleden).
Gebruikersavatar
ché
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 08 mei 2004 22:07

Bericht door ché »

Jack77 schreef:
ché schreef:De f100 en f80 vorken zijn echt super vorken als je het mij vraagt! ( alleen die prijs al ) :lol:
Maar de float's zijn de meest gebruikte vorken !( van fox )
Kleine correctie, volgens mij wijst de "F" gewoon op "Float", het gebruik van lucht als veerelement. Zoals bvb. de F80RLT, die geen terra logic systeem heeft.
Ja ik heb me vergist :oops:
het zijn de F100X en F80X

gr
Plaats reactie