Manitou of Fox

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Manitou of Fox

Bericht door greenie »

welke vork is de beste volgens jullie
Manitou Skareb elite of de Fox Float RL ?
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

Ik zou voor de Fox gaan, ik en Stivo rijden allebei met een Fox, en wij zijn daar hééél tevreden over. Ik ga de Manitou vorken zeker niet afbreken, het is alleen te lang geleden dat ik daar nog met gereden heb.
Ik ben de laatste weken dikwijls in de ardennen gaan rijden, en ik moet zeggen de werking van de Fox vorken is super.
greettzz.....
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Al kan ik de vergelijking met een Skareb niet zo goed maken wegens te weinig ervaring, een Fox Float is het beste waar ik al het genoegen mee heb gehad om te rijden. Zeer acceptabel gewicht, gemakkelijke lock-out en SUPERwerking: bijna zo zacht als een Psylo, zeer vlotte aanspreking en vloeiend qua demping, stijf, alles wat een XC-rijder maar wensen kan. Veel beter dan pakweg een Duke, Black of een MX Comp. Een SID is wel lichter, maar een Fox is volgens mij polyvalenter (werking, schijfremmen, zwaardere rijders). De prijs is natuurlijk een andere zaak.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Het is een ongelijke vergelijking. Zowel in kwaliteit als in prijs zit die Fox er stukken boven. Een vergelijking met een Skareb of Black Platinium zou eerlijker zijn voor Manitou.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Maakt een black Platinum veel verschil met een Comp of Elite?
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

De Manitou is zeker niet slecht, maar als je echt goed wil zitten, neem dan de Fox.
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Ik rijd met beide : een Mars Super en een Fox F80RLT. Qua werking zijn ze beide zeer goed. De Fox is wel stijver, wat je vooral merkt in het stuurgedrag op single tracks.

Ik zou zeggen, als je zelf een lichtgewicht bent, neem de Manitou omwille van de prijs en het gewichtsvoordeel. Persoonlijk zou ik dan voor de Skareb Super gaan.
Als je er het geld er voor over hebt, en je bent wat zwaarder, twijfel niet en neem een Fox.

Het lijkt mij vooral aangeraden om een nieuwe fiets te kopen waar onmiddellijk een Fox opzit. Dit drukt de prijs toch wel. Anders véél te duur.
Gebruikersavatar
ché
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 08 mei 2004 22:07

Bericht door ché »

Persoonlijk zou ik voor de fox gaan!
Lekker stijve vork met leuk design.
Maar het enige nadeel is dat het ongelooflijk dure vorken zijn! :-k
Manitou, ook mooie vork, maar als ik de kans kreeg voor 1 van die 2 vorken te kiezen, zou ik zonder twijfel de fox nemen! \:D/

gr
ché
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ff een vraagje ertussen #-o ? wat is het verschil tussen RLT en Terra logic, is da diene lock-out met brain? :drunk:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Yep, F80X en F100X zijn met dat brainlike systeem. De Float heeft dat niet. En dan heb je blijkbaar nog de Talas, waarvan je de beschikbare veerweg kan instellen tijdens het rijden (zoals de U-turn bij RS).
Heb zelf weer wat bijgeleerd (m.b.t. die talas).
Laatst gewijzigd door Jack77 op zo 09 mei 2004 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie