alternatief voor Mavic Tubeless velgen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xlr8
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 14:11
Rijdt met: Scott Spark 20
Contacteer:

alternatief voor Mavic Tubeless velgen

Bericht door xlr8 »

mijn ervaring met CrossRoc Tubeless velgen van Magic : in minder dan een jaar beide velgen erdoor en van achterwiel de body versleten.

Vandaar de vraag :)
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Wat bedoel je met velgen erdoor?
Als ze doorgesleten zijn, dat heeft dat vooral te maken met de hardheid van de remblokken die je gebruikt.

Wat betreft de body kan ik je bijvallen, de mijne is ook na 6 maanden kapot gegaan.

Mavic heeft voor 2004 nu de Crossland en de Crossmax Enduro die in de buurt komen van de prijs van de Crossroc's.

Mijn inziens zijn de crossroc's vervangen door de crossmax Enduro

Ik dacht dat in MTB Gids 2004 een overzicht stond van alle wielen voor 2004, misschien interessant voor u.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

In de vorige O2 stond er ook een wielen overzicht.

En ja ik had ook enkele maanden na aankoop een problem met m'n crossroc achterwiel...
Gast

Bericht door Gast »

"""
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 jun 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

kheb nu ook al voor de tweede keer mijne body vervangen, en mn lagers zijn voor de eerste keer vervangen denk ik , de wielen gaan bijna 18 maanden mee, de velgen zijn al een heel klein beetje ingesleten (magura hs33, gewone remblokken op training, de oranje in wedstrijd)

kheb gehoord van ne mavic vertegenwoordiger da er nu ook keramische lagers zijn die 90% minder wrijving zouden hebben, kheb ze zelf eens rondgedraait en ge voelt idd wel een pak verschil (volgens hem laat meirhaeghe z'n wielen tunen met die lagers =D> )
ze zouden ongeveer even lang moeten als gewone lagers van mavic. (kostprijs voor 5 lagers, 3achter en 2 voor bedraagt zo'n 160€ :bounce: )
de moeite ?

zijn die body's van dt swiss dan zoveel beter? en hoe lang gaan die velgen mee?

grzz 8)
Plaats reactie