DT Swiss XR of Mavic CrossMax SLR?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Canis Lupus
- Mountainbiker
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:39
- Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 2009
DT Swiss XR of Mavic CrossMax SLR?
Bericht door Canis Lupus »
Heykes!
Ik ga me tegen de zomermaanden een setje nieuwe wielen aanschaffen maar raak er niet uit welke ik het best zou nemen. Dit weekend raadde me een -denk ik- vertrouwenswaardige fietsenboer me de DT Swiss XR's aan, maar zelf heb ik het meer voor de Mavics CrossMax SLR's.
Van de DT Swissen heb ik nog geen negatieve reacties gehoord. Van de Mavics wel al mierengeneuk gehoord....
URL's?
De DT Swissen: http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2 ... 0-(1).aspx
De Mavics: http://www.futurumshop.nl/product/6069- ... disc.phtml
Wat is jullie mening?
Let me know!
Ik ga me tegen de zomermaanden een setje nieuwe wielen aanschaffen maar raak er niet uit welke ik het best zou nemen. Dit weekend raadde me een -denk ik- vertrouwenswaardige fietsenboer me de DT Swiss XR's aan, maar zelf heb ik het meer voor de Mavics CrossMax SLR's.
Van de DT Swissen heb ik nog geen negatieve reacties gehoord. Van de Mavics wel al mierengeneuk gehoord....
URL's?
De DT Swissen: http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2 ... 0-(1).aspx
De Mavics: http://www.futurumshop.nl/product/6069- ... disc.phtml
Wat is jullie mening?
Let me know!
volledig off-topic (en mag door mods gedelete worden indien nodig).
Maar ben ik de enige die zich stoort in dat de beginnershoek steeds meer en meer door naar mijn mening 'niet-beginners' gebruikt wordt om gewoon hun vraag te stellen? Gewoon omdat ze te lui zijn om de gepaste thread op te zoeken (HINT: http://www.mountainbike.be/forum/viewforum.php?f=6) ?
Want volgens mij kan de 'zoeken' functie ook al veel opleveren.
Persoonlijk vind ik de beginnershoek iets schitterend om beginnende bikers te helpen en ben heel vaak actief op dit onderdeel. Toen ik enkele jaren geleden startte met fietsen was dit nog amper in gebruik en ik zie enerzijds steeds meer beginners de weg naar dit forum vinden maar anderzijds zie ik ook steeds meer dumping van vragen van mensen die gewoon geen moeite doen. Wat op termijn gaat leiden dat echte beginners mogelijk hun vragen niet meer durven stellen of dat ze het bos door de bomen nient meer zien.
Canis, niet te persoonlijk oppakken dat ik dit in u thread gezet heb, maar discussies over DT swiss/Crossmax zie ik niet bij beginners. Beginners rijden ook meestal niet met 2 goede MTB's.
Natuurlijk bepaalt ieder voor zich inhoeverre hij een 'beginner' is en is dat heel subjectief.
Maar ben ik de enige die zich stoort in dat de beginnershoek steeds meer en meer door naar mijn mening 'niet-beginners' gebruikt wordt om gewoon hun vraag te stellen? Gewoon omdat ze te lui zijn om de gepaste thread op te zoeken (HINT: http://www.mountainbike.be/forum/viewforum.php?f=6) ?
Want volgens mij kan de 'zoeken' functie ook al veel opleveren.
Persoonlijk vind ik de beginnershoek iets schitterend om beginnende bikers te helpen en ben heel vaak actief op dit onderdeel. Toen ik enkele jaren geleden startte met fietsen was dit nog amper in gebruik en ik zie enerzijds steeds meer beginners de weg naar dit forum vinden maar anderzijds zie ik ook steeds meer dumping van vragen van mensen die gewoon geen moeite doen. Wat op termijn gaat leiden dat echte beginners mogelijk hun vragen niet meer durven stellen of dat ze het bos door de bomen nient meer zien.
Canis, niet te persoonlijk oppakken dat ik dit in u thread gezet heb, maar discussies over DT swiss/Crossmax zie ik niet bij beginners. Beginners rijden ook meestal niet met 2 goede MTB's.
Natuurlijk bepaalt ieder voor zich inhoeverre hij een 'beginner' is en is dat heel subjectief.
- Canis Lupus
- Mountainbiker
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:39
- Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 2009
Bericht door Canis Lupus »
Ik ben van oordeel dat niet de fiets bepaalt of je beginner bent maar wel de ervaring. Ik rijd sinds 10/2008 MTB. Anders moet je er maar een topic 'beginnersfietsen' van maken of 'voorstelling van de nieuwe leden' of iets dergelijks.
BTW.... ik heb -tenzij ik door de bomen het bos niet meer zag- de zoekfunctie wel degelijk gebruikt en de eerste tientallen topics doorgelopen. Géén topic gevonden waaruit ik kan afleiden welke van de twee wielsets de beste keuze kan zijn. Luiheid is dus een vrij voorbarige besluitvorming van jou.
Grtz!
BTW.... ik heb -tenzij ik door de bomen het bos niet meer zag- de zoekfunctie wel degelijk gebruikt en de eerste tientallen topics doorgelopen. Géén topic gevonden waaruit ik kan afleiden welke van de twee wielsets de beste keuze kan zijn. Luiheid is dus een vrij voorbarige besluitvorming van jou.
Grtz!
Ik zou voor de DT Swiss-optie gaan.
Ik heb sinds dit weekend mijn Mavic Crosstrails (ik weet het, paar klassen lager dan de SLR's, maar toch) vervangen door een setje DT Swiss wielen (XR4.2D-velgen, 240S-naven, Comp-spaken).
Ongelooflijk hoe goed dat bolt!
Bij mijn Mavics waren de lagers na een jaar compleet versleten, DT Swiss naven zouden duurzamer zijn (al heb ik dat ook maar van horen zeggen...)
Ik heb sinds dit weekend mijn Mavic Crosstrails (ik weet het, paar klassen lager dan de SLR's, maar toch) vervangen door een setje DT Swiss wielen (XR4.2D-velgen, 240S-naven, Comp-spaken).
Ongelooflijk hoe goed dat bolt!
Bij mijn Mavics waren de lagers na een jaar compleet versleten, DT Swiss naven zouden duurzamer zijn (al heb ik dat ook maar van horen zeggen...)
- Canis Lupus
- Mountainbiker
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:39
- Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 2009
Bericht door Canis Lupus »
Dank je wel voor de nuttige tip!El Baelos schreef:Ik zou voor de DT Swiss-optie gaan.
Ik heb sinds dit weekend mijn Mavic Crosstrails (ik weet het, paar klassen lager dan de SLR's, maar toch) vervangen door een setje DT Swiss wielen (XR4.2D-velgen, 240S-naven, Comp-spaken).
Ongelooflijk hoe goed dat bolt!
Bij mijn Mavics waren de lagers na een jaar compleet versleten, DT Swiss naven zouden duurzamer zijn (al heb ik dat ook maar van horen zeggen...)
Ik heb een paar X-Max SL's en een paar DTSwiss X1800 (standaardwielen) en een paar DTSwissHügi240 (handgespaakt).
De 250's gaan al 5jaar mee zonder onderhoud en zijn superstijf.
Geven bovendien ook geen krimp in hotsbots afdalingen.
De Standaard X1800 zijn iets zwaarder maar bollen uitstekend en ook zeer stijf.
De X-Max SL zijn gewoon slappe vodden.
Je kan er nauwelijks mee rechtstaand klimmen of je wordt horendol van het geschuur van de spaken tegen elkaar.
Heb ook nog een paar Mavic Crossride's en voorheen nog de 'oude' X-Maxen gehad. De lagers (in Mavic steekt (bijna) in alle wielen dezelfde lagers) verslijten als hel.
Die X-Max SL (er scheelt nog wel een en ander aan) beschouw ik dus als een miskoop.
De DTSwiss'n zijn idd duurder maar het zorgeloos rijden en geen onderhoudskosten maken ze op termijn wel goedkoper en vooral veel meer gebruiksplezier. En ze zijn nog eens de lichtste set ook.
De 250's gaan al 5jaar mee zonder onderhoud en zijn superstijf.
Geven bovendien ook geen krimp in hotsbots afdalingen.
De Standaard X1800 zijn iets zwaarder maar bollen uitstekend en ook zeer stijf.
De X-Max SL zijn gewoon slappe vodden.
Je kan er nauwelijks mee rechtstaand klimmen of je wordt horendol van het geschuur van de spaken tegen elkaar.
Heb ook nog een paar Mavic Crossride's en voorheen nog de 'oude' X-Maxen gehad. De lagers (in Mavic steekt (bijna) in alle wielen dezelfde lagers) verslijten als hel.
Die X-Max SL (er scheelt nog wel een en ander aan) beschouw ik dus als een miskoop.
De DTSwiss'n zijn idd duurder maar het zorgeloos rijden en geen onderhoudskosten maken ze op termijn wel goedkoper en vooral veel meer gebruiksplezier. En ze zijn nog eens de lichtste set ook.
Laatst gewijzigd door ivo op vr 17 apr 2009 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Canis Lupus
- Mountainbiker
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:39
- Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 2009
Bericht door Canis Lupus »
Oeioei, Ivo, ik begin te denken dat het dan toch DT's zullen worden als ik jouw comments lees....ivo schreef:Ik heb een paar X-Max SL's en een paar DTSwiss X1800 (standaardwielen) en een paar DTSwissHügi250 (handgespaakt).
De 250's gaan al 5jaar mee zonder onderhoud en zijn superstijf.
Geven bovendien ook geen krimp in hotsbots afdalingen.
De Standaard X1800 zijn iets zwaarder maar bollen uitstekend en ook zeer stijf.
De X-Max SL zijn gewoon slappe vodden.
Je kan er nauwelijks mee rechtstaand klimmen of je wordt horendol van het geschuur van de spaken tegen elkaar.
Heb ook nog een paar Mavic Crossride's en voorheen nog de 'oude' X-Maxen gehad. De lagers (in Mavic steekt (bijna) in alle wielen dezelfde lagers) verslijten als hel.
Die X-Max SL (er scheelt nog wel een en ander aan) beschouw ik dus als een miskoop.
De DTSwiss'n zijn idd duurder maar het zorgeloos rijden en geen onderhoudskosten maken ze op termijn wel goedkoper en vooral veel meer gebruiksplezier. En ze zijn nog eens de lichtste set ook.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 213
- Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
- Rijdt met: Thompson.
- Contacteer:
En om je te doen twijfelen, 'k heb al zo'n 40000km met 2 paar oude Xmaxen, waar 'k heel tevreden van ben. Met de nieuwe SLR's nu bijna 10000km, ben 'k ook tevreden van. Om de 10000km vervang 'k de lagers van de Xmaxen (ongeveer he, bij die 2 oude stellen heb 'k al 1* de lagers vernieuwd en onlangs van het SLR voorwiel ook nieuwe lagers gestoken, 1tje zat geroest )Canis Lupus schreef:Oeioei, Ivo, ik begin te denken dat het dan toch DT's zullen worden als ik jouw comments lees....ivo schreef:Ik heb een paar X-Max SL's en een paar DTSwiss X1800 (standaardwielen) en een paar DTSwissHügi250 (handgespaakt).
De 250's gaan al 5jaar mee zonder onderhoud en zijn superstijf.
Geven bovendien ook geen krimp in hotsbots afdalingen.
De Standaard X1800 zijn iets zwaarder maar bollen uitstekend en ook zeer stijf.
De X-Max SL zijn gewoon slappe vodden.
Je kan er nauwelijks mee rechtstaand klimmen of je wordt horendol van het geschuur van de spaken tegen elkaar.
Heb ook nog een paar Mavic Crossride's en voorheen nog de 'oude' X-Maxen gehad. De lagers (in Mavic steekt (bijna) in alle wielen dezelfde lagers) verslijten als hel.
Die X-Max SL (er scheelt nog wel een en ander aan) beschouw ik dus als een miskoop.
De DTSwiss'n zijn idd duurder maar het zorgeloos rijden en geen onderhoudskosten maken ze op termijn wel goedkoper en vooral veel meer gebruiksplezier. En ze zijn nog eens de lichtste set ook.
1 van de weinige die 'k ken en met DTSwiss rijdt, is daar dan niet tevreden van, elk jaar zijn er kosten aan lagering/body........ dus je zal van beiden wel voor- en tegenstanders vinden...........
- Canis Lupus
- Mountainbiker
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:39
- Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 2009
Bericht door Canis Lupus »
Waaaah!Joybiker schreef:En om je te doen twijfelen, 'k heb al zo'n 40000km met 2 paar oude Xmaxen, waar 'k heel tevreden van ben. Met de nieuwe SLR's nu bijna 10000km, ben 'k ook tevreden van. Om de 10000km vervang 'k de lagers van de Xmaxen (ongeveer he, bij die 2 oude stellen heb 'k al 1* de lagers vernieuwd en onlangs van het SLR voorwiel ook nieuwe lagers gestoken, 1tje zat geroest )Canis Lupus schreef:Oeioei, Ivo, ik begin te denken dat het dan toch DT's zullen worden als ik jouw comments lees....ivo schreef:Ik heb een paar X-Max SL's en een paar DTSwiss X1800 (standaardwielen) en een paar DTSwissHügi250 (handgespaakt).
De 250's gaan al 5jaar mee zonder onderhoud en zijn superstijf.
Geven bovendien ook geen krimp in hotsbots afdalingen.
De Standaard X1800 zijn iets zwaarder maar bollen uitstekend en ook zeer stijf.
De X-Max SL zijn gewoon slappe vodden.
Je kan er nauwelijks mee rechtstaand klimmen of je wordt horendol van het geschuur van de spaken tegen elkaar.
Heb ook nog een paar Mavic Crossride's en voorheen nog de 'oude' X-Maxen gehad. De lagers (in Mavic steekt (bijna) in alle wielen dezelfde lagers) verslijten als hel.
Die X-Max SL (er scheelt nog wel een en ander aan) beschouw ik dus als een miskoop.
De DTSwiss'n zijn idd duurder maar het zorgeloos rijden en geen onderhoudskosten maken ze op termijn wel goedkoper en vooral veel meer gebruiksplezier. En ze zijn nog eens de lichtste set ook.
1 van de weinige die 'k ken en met DTSwiss rijdt, is daar dan niet tevreden van, elk jaar zijn er kosten aan lagering/body........ dus je zal van beiden wel voor- en tegenstanders vinden...........
Hoeveel kosten die lagers dan?