Michelin COMP S trubbels

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie

Comp S vind ik een:

ja over heel de lijn
0
Geen stemmen
ja over heel de lijn
6
40%
ja behalve dan van deze fout
0
Geen stemmen
ja behalve dan van deze fout
5
33%
neen
0
Geen stemmen
neen
1
7%
wat een F*** band is dit
3
20%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Michelin COMP S trubbels

Bericht door Gertus »

Heren en dames,

Enige gebruikerservaring hier ten berde........ de COMP S bandjes van 2003 zijn naar mijn menig een goede all round band.... MAAR de kwaliteit laat stevig te wensen over zenne!!! na een goede 1000 km begint deze zowaar haaks op de rijrichting te scheuren tot op de draad! Nu zou je denken fabricagefout..... neen hoor mijn mede biker heeft net dezelfde banden (maar blijkbaar toch met een lichtjes gewijzigt profiel #-o ) en deze heeft ook dat probleem.......... aankoopdata liggen 2 maand uit elkaar en het probleem doet zich voor op ongeveer dezelfde aantal Km.. heeft dit nog iemand voor of zijn wij de enige?? review people review :lol:
Laatst gewijzigd door Gertus op do 06 mei 2004 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Michelin COMP S trubbels

Bericht door Joybiker »

Voor mij de beste band die 'k ooit gebruikt heb, ideale combinatie van licht lopen en toch net voldoende grip, nie te zwaar en betaalbaar. Enige nadeel, nie sterk genoeg, de zijkanten durven nogal 's scheuren, nie bestand tegen scherpe kantjes...... zo in volle afdaling al 's overkop gegaan, 'k dacht what the fuck, toen bleek m'n voorband gescheurd te zijn, 'n paar cm ver :evil: das voldoende om heeeeeeel plat te staan en da tegen 40 km/h of zo ...... 't was de 1e nie, zo nog 1 liggen met nog geen 200 km op, en ondertussen heeft m'n ploegmaat er zo ook al 'n stuk of 3 liggen. Het zijn wel de Comp S light waar 'k 't over heb. Ze zijn dus te gebruiken maar nie in de Ardennen, enkel in de Vlaanders cross 'k daar nog mee rond, waar 'k geen stevige afdalingen onder de wielen geschoven krijg.....

Groeten,

Joybiker
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Inderdaad, heel goede band, in tubeless erg goed (Comp S Light) want houd perfect druk, maanden lang.
Maar die flanken zijn veel te slap. Langs een steen afrijden of een scherpe rots en je kan staan plakken en pompen.

Nadeel vind ik het feit dat deze banden zich ingraven als ze modder zien.
Geven goede grip, maar rollen erg zwaar op zompige ondergrond.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Volgens mij heb ik een wonderset Michelin comp S licht! :D
Ik rij hier al mee sinds vorig jaar mei, en ben nog geen enkele keer plat gereden, inclusief Transalp... Maar inderdaad zoals je zegt: Ik ken ook heel veel mensen die al een scheur hebben opgelopen...
Maar ik denk dat veel te maken heeft met de bandendruk! Mijnen TAC maat reed vroeger op 3bar met die banden en heeft 3 keer een scheur in de band gehad. Terwijl ik met dezelfde banden op maximum 2bar nog nooit platgereden ben...
Ik heb hem dan tijdens de TAC de gezegd dat hij eens met 2bar moest rijden. Resultaat: geen enkele platte band... :wink:
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Er moet ook een onderscheid gemaakt worden tussen de banden met groene compound en de andere versies.

De groene zijn eigenlijk competitiegericht, waarbij duurzaamheid soms minder belangrijk is.

Ik rijd tot nu toe met de volledig zwarte UST versie en tot op heden geen enkel probleem gehad. Ik merk wel dat de zijkanten inderdaad sneller verouderen dan bij andere banden.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik vond het al verdacht, dat ze bij bike2built supergoedkoop waren, maarja. Ziehier mijn band gescheurd na 500-600 km. Een goeie 10-20 middelste noppen van de voorband zijn precies gesmolten. Alé ze zijn bijna weg, k'zal er eens een foto van nemen...
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ik heb de groene versie van de comp s (model 2002 nog denk ik :-? ) tzijn geen light's, want ze wegen 680 gram denk ik, en de light 640 ofzo ?
kheb ook ne wildgripper front s (ook groen) en die weegt 780 gram ofzo, de grip is fenomenaal , alleen steekt het gewicht mij wat tegen om ze in wedstrijden te gebruiken #-o
die front s sluit wel niet goed op m'n velg denk ik, die lost altij lucht, en bij mijne maat ookal, dit probleem heb ik ni bij de gewone comp s'en.

De grip is bij alletwee ZEER goed, in bochten kan je zo kort draaien als je maar wil (ik toch :colors: )
Oja, wie ze wil kopen bij bike-discount, 35€ voor een set moet wel rekenen dat je per set een comp s en een front s krijgt, ik heb die daar ook besteld en der zaten twee verschillende in, merja, voor da geld kunde ni sukkele he 8)

grzz 8)
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

De Poll is weg? :-?
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Ok, heb de poll willen aanpassen maar het is wat misgelopen blijkbaar #-o enfin, jullie interpreteren het wel eh zolang je maar je vote geeft in het juiste bolleke =D>
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

michelin

Bericht door nothing 's impossible »

Prijs kwaliteit zijn ze OK, maar de kwalliteit????

Is trouwens niet alleen de Comp s, had hiervoor wildgripper noppenbanden, zijn ook allebei snel gescheurd.

De comp geeft ook weinig zijdelingse steun, foutje in het concept, ballonband met schuine draad -> zijkant zakt in -> geen steun meer. oplossing: veel grotere zijdelingse studs gebruiken, maar de band wordt dan zwaarder, ofwel zeer plat rijden.
Vandaar de zachte flank.

V erder wel een goeie, lichtlopende zomerband, veel goedkoper dan een racing ralph. wat meer grip dan de fast fred en even snel.
Plaats reactie