fietsmaat en wegbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
petrovitch
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 21:51

fietsmaat en wegbandjes

Bericht door petrovitch »

Ik heb mij onlangs een specialized stumpjumer besteld. Ik meet 1m 82 en ze hebben mij een 18 inch voorgeschreven... Is dit niet wat klein?

Ik heb ook lang getwijfeld tussen mtb en een roadbike omdat ik het allebei wel tof vind. Verschillende mensen hebben mij echter wijs gemaakt dat je, indien je racebanden op je mtb installeert, vlotjes meekan met een "asfaltjeanet". Iiemand ervaring mee?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

1. 't zijn geen "asfaltjanetten"
2. slicks (1" à 1.4") verlagen de rolweerstand drastisch en zijn ideaal voor op de baan, maar of je vlotjes meekan zal heel hard van je conditie en van het niveau van die wielertoeristen afhangen. En dan nog: MTB-versnellingen (vooral de verhoudingen van de tandwielen achteraan) zijn zowieso beperkend. Als ik met slicks op mijn kleinste rijd, dan kunnen collega's met een koersfiets nog wel "enkele" tandjes kleiner...
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Jack77 schreef:1. 't zijn geen "asfaltjanetten"
Jawel :wink:
Jack77 schreef:2. slicks (1" à 1.4") verlagen de rolweerstand drastisch en zijn ideaal voor op de baan, maar of je vlotjes meekan zal heel hard van je conditie en van het niveau van die wielertoeristen afhangen. En dan nog: MTB-versnellingen (vooral de verhoudingen van de tandwielen achteraan) zijn zowieso beperkend. Als ik met slicks op mijn kleinste rijd, dan kunnen collega's met een koersfiets nog wel "enkele" tandjes kleiner...
Voor mijn part zal het inderdaad ook veel van 't manneke afhangen.
Nadelen van een MTB t.o.v. een jeanettenbak ( :wink: ): gewicht - kleinere wielen - kleinere tandwielen vooraan - minder aerodynamische houding - ...
Gast

Bericht door Gast »

""
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 jun 2004 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Voila, een volledige analyse op je wenken.
Plaats reactie