Waarde van frame?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Waarde van frame?

Bericht door crosserke »

Ik zou in de nabije toekomst eens willen rondkijken naar een nieuw frame waarmee ik ook aan (amateur)wedstrijden kan deelnemen. Maar dan wil ik eerst mijn frame verkopen. (omdat het geld nog altijd niet aan de bomen groeit)
Dus mijn vraag is:
Heeft er iemand een idee van de waarde van mijn frame met demper en headset?

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=198017
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Dan is mijn vraag: waarom zou je je (schijnbaar nieuwe) frame per se moeten verkopen om aan wat funklasse wedstrijden mee te doen?

Denk dat je er misschien nog 600-700 euro voor zal krijgen, maximum.
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

Het frame is van 2002. (dus niet nieuw)
Het is een zeer comfortabel frame om mee te touren door het mono systeem van de achtervering. Maar door dit systeem is het frame niet vrij van bobbing wanneer je er wat harder wilt invliegen. Dit gaat dus ten koste van het rendement.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dzjowie schreef:Denk dat je er misschien nog 600-700 euro voor zal krijgen, maximum.
Ik betwijfel dat bedrag. Denk niet dat je er zo veel voor zal krijgen. Wil je niet teleurstellen, maar zoveel geld is hoogstwaarschijnlijk niet realistisch gezien de promo's op nieuw spul die je ook in BE kan aantreffen.

Is het dan financieel mss niet beter om te denken aan een andere demper (SPV, ProPedal) of gewoon een compleet nieuwe bike?
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Dat frame gelijkt als 2 druppels water op sommige Radon FSR's. Gezien de verwantschap tussen beide merken heeft Radon misschien de oudere Cube lijn overgenomen?

Op basis van dit? frame wordt bij Radon een vrouwen fully aangeboden voor < 1000€ en een betere middenklasse voor mens voor 1500€. Los wordt het niet verkocht.
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

"...of gewoon een compleet nieuwe bike?"
Een volledig nieuwe fiets vind ik toch te duur en ik ben nog zeer tevreden van de overige onderedelen op mijn fietske.

Is een bedrag van 500 euro te hoog gegrepen?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jack77 schreef:
Dzjowie schreef:Denk dat je er misschien nog 600-700 euro voor zal krijgen, maximum.
Ik betwijfel dat bedrag. Denk niet dat je er zo veel voor zal krijgen. Wil je niet teleurstellen, maar zoveel geld is hoogstwaarschijnlijk niet realistisch gezien de promo's op nieuw spul die je ook in BE kan aantreffen.

Is het dan financieel mss niet beter om te denken aan een andere demper (SPV, ProPedal) of gewoon een compleet nieuwe bike?
Rightly so. Ik ging ervan uit dat het om een nieuw frame gaat, en heb mijn prijs bepaald op basis van een Radon FS met zo'n goedkope Manitou demper. Nu, als het frame al zo oud is, dan klopt dat natuurlijk niet. Een PPD demper lijkt me inderdaad niet zo'n slecht idee, al koop je voor dat geld uiteindelijk ook een zeer racewaardig frame.

Overigens verdient iedere biker volgens mij zowel een race-hardtail als een tourenfully. Hangt er maar net vanaf welke bike je eerst wil kopen :wink: (oeioei, en nu de Epic-mannen op mijn dak)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Let op wat je zegt: Viper is on the loose! :wink:

De vraag is: hoeveel kost een zo'n demper (mits enige refund van de verkoop van je huidige demper) en hoeveel kost een degelijk niet-bobbend FS frame? Of wil je terug naar een HT? Want dan heb je idd voor de prijs van een demper (of iets meer) mooie dingen.

Vergeet wel niet dat je bij een ombouw wel eens zou kunnen verplicht zijn om te investeren in een nieuwe trapas, voorderailleur en zadelpen. Dat kost ook. En wie doet de ombouw? Als het je fietsenmaker is, dan zal het niet gratis zijn, vrees ik.

Ik pleit noch voor het ene, noch voor het andere, maar wel voor het op voorhand realistisch afwegen van de pro's en contra's.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Overigens verdient iedere biker volgens mij zowel een race-hardtail als een tourenfully. Hangt er maar net vanaf welke bike je eerst wil kopen (oeioei, en nu de Epic-mannen op mijn dak)
Neen, je hebt gelijk. Die Epic is een compromis voor diegenen die het met één bike willen/moeten doen.
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

Dat van die demper is wel een goed idee maar als ik dat geld dat ik in een demper zou steken bijleg bij wat ik nog voor mijn frame zou kunnen krijgen dan denk ik dat ik toch wel een ferm nieuw (of tweedehands) frame zou kunnen vinden.
Maar ja, hoeveel kan ik nu nog voor mijn frame vragen?
Plaats reactie