as:xt:aanschaf of niet

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

as:xt:aanschaf of niet

Bericht door cuby »

Ik denk dat er stilaan sleet op mijn trapas zit (hij zit niet meer zo vast als voorheen!).Nu stel ik mij (en jullie) de vraag of de aanschaf van een xt-trapas de moeite waard is.
De huidige is ongeveer 1,5 jaar meegegaan en dat lijkt me wat weinig (of niet?).
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

De mijne heeft de kaap van 10000km overschreden maar toen was ze wel compleet versleten, zo slecht zijn ze dus niet.
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

In welke mate kan doorrijden met een "niet-zo-nieuwe" trapas je fiets beschadigen,of is dit enkel nefast voor de trapas himself?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Op de marathon van Beringen had iemand van ons groepje een trapas er "uitgereden". Ik heb toch een hele tijd met zo'n versleten as gereden en na een tijdje werd het te extreem dus kan je niet anders dan ze te vervangen. Denk niet dat je eigenlijk je frame kan beschadigen. :-?
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

ik heb al ondervonden dat je daar geluk mee moet hebben .. de ene keer zal je met een XT traps duizenden kilometeres rijden, de andere keer voel je na 500 kilometer al dat er al wat mis is. Voor mij geldt dan ook op het gebied van trapassen (van Shimano): duurder is daarom niet altijd beter.
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Dan ben ik er iets meer gerust op en kan ik op mijn gemak uitkijken naar een nieuw exemplaar.
Merci :wink:
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Kheb deze week mijn xt trapas laten vervangen door een nieuwe en dit na amper 3600km. Was 40€ dus da valt eigenlijk best wel mee van prijs. Ik hoop met de vollgende wel iets langer te doen :bounce:
Plaats reactie