Aankopen op E-bay

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Dzjowie schreef:
viper schreef:Wat ik wel niet doe is kopen aan beginners aan de andere kant van Europa. Je weet idd. maar nooit.
Wat noem je "beginners"? Net een nagelneue Fox F 80 RL op de kop getikt aan een erg bescheiden prijsje, alleen moet de afhandeling nog gebeuren. Ik heb toch wat moeite om zomaar dat bedrag over te maken hoor (want echt weinig is het natuurlijk niet, het is gewoon weinig voor een Fox)....

... Wordt vervolgd :wink:
Als je in Ebay stapt wordt je veondersteld de regels te respecteren. Je hebt toegezegd. Je toezegging heeft de waarde van een contract. In de praktijk loop het soms anders en verdwijnen kopers met de noorderzon.

Met beginners bedoel ik aanbieders die nog nauwelijks iets hebben verkocht en waarvoor de "controle" door de kwoteringen nog onvoldoende gebeurd is.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dzjowie schreef:
viper schreef:Wat ik wel niet doe is kopen aan beginners aan de andere kant van Europa. Je weet idd. maar nooit.
Wat noem je "beginners"? Net een nagelneue Fox F 80 RL op de kop getikt aan een erg bescheiden prijsje, alleen moet de afhandeling nog gebeuren. Ik heb toch wat moeite om zomaar dat bedrag over te maken hoor (want echt weinig is het natuurlijk niet, het is gewoon weinig voor een Fox)....

... Wordt vervolgd :wink:
Ik bied je er 1 euro meer voor! Verkocht?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

viper schreef:
kamikaze schreef:Duur man, duur !! Alles waar ik op bied, gaat gigantisch hoog in prijs, tot zelfs meer als in de winkel...

Dat kan de bedoeling niet zijn...
Op welke Ebay zit je? Toch niet op de Belgische zeker? Het zopas een nieuwe Garmin Etrex en kabel en verzendkosten gekocht voor 150 €. Dit zou ik toch niet duur noemen.
Op welke e-bay moet een mens dan zitten: NL, DE, FR, UK???
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

viper schreef:Je hebt toegezegd. Je toezegging heeft de waarde van een contract. In de praktijk loop het soms anders en verdwijnen kopers met de noorderzon.
Neenee, begrijp me niet verkeerd. Ik heb er hoegenaamd geen moeite mee om te betalen, maar wel om dat bedrag zomaar over te schrijven op een of ander bankrekeningnummer en dan maar te hopen dat alles te betrouwen valt. De persoon heeft tenslotte ook maar 17 "Waarderingen".Daarom heb ik voorgesteld om te betalen aan de postbode... geen risico's, voor niemand.

Maargoed, voorlopig is het nog wachten op antwoord van de verkoper, dus...
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Wat wel interessant kan zijn, zijn de veilingen door de power sellers, die losstaand van E-bay ook een online shop hebben.

Heb vorige week een HAC 4 gekocht via E-bay bij delta-bike.de.

Thuisgeleverd voor 157 euro, da's toch ni veel he ? Bij bike-discount is het 199 + levering....

Ik heb er voorlopig geen problemen mee gehad, maar je merkt wel dat gegeerde spullen dikwijls hoger dan gewone winkelprijs verkocht worden.
Die mensen hebben allemaal nog ni van bike-discount gehoord zeker ?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jack77 schreef:Op welke e-bay moet een mens dan zitten: NL, DE, FR, UK???
De Duitse heeft een immens aanbod... En alles in euro... Ideaal, lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Dzjowie op ma 03 mei 2004 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jack77 schreef:Ik bied je er 1 euro meer voor! Verkocht?
Als ik betaal en hij komt niet aan, dan mag je hem overkopen :D

8)
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Same here, de duitse. Wat ge daar niet vind, kan je eens op .com zoeken...
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Thx!

@Dzjo: lucht voor 1 euro. Lijkt me dan toch wat duur. Om hoeveel lucht gaat het eigenlijk? :wink:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Gisteren tegengekomen:

[nutteloze post]

eBay loser goes literally ballistic
Fri Apr 30, 5:16 PM ET

By Tinoula Awopetu, Court TV

POUGHKEEPSIE, N.Y. (Court TV) — Gerald Newburger really doesn't like losing.

A year after getting outbid at an online auction for a collection of used band uniforms, the New Orleans native traveled to New York to confront his rival bidder with a gun.

Newburger, 44, was pretty sore over losing a 480-piece collection of second-hand matching band and dance uniforms, which he had hoped to resell for a profit. Despite his loss to Robert Malinovsky of New York, who placed the winning bid of $360, Newburger resumed bidding offline.

According to Poughkeepsie prosecutor Richard Fiorile, Newburger exchanged e-mails and phone calls with Malinovsky for several months trying to convince him to sell.

After long-distance negotiating proved unsuccessful Newburger decided to try a face-to-gun approach.

Newburger allegedly broke into Malinovsky's home and threatened his wife with a gun. Malinovsky himself was not home at the time. No one was injured during the confrontation and Malinovsky's wife called police after Newburger left sans uniforms.

Officers apprehended Newburger in a taxi 30 minutes after the incident on his way back to the train station. A handgun was found in his briefcase.

Newburger, who admits to being in the Malinvosky home, denies he ever waved a gun at anyone. He claims the gun fell out of his briefcase when he reached inside it for a piece of paper.

Newburger is charged with burglary, criminal possession of a weapon, and coercion. His trial is scheduled for May 10 and he faces a mandatory term of 5-25 years in prison if found guilty.

[/nutteloze post]
Plaats reactie