Aankopen op E-bay

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Aankopen op E-bay

Bericht door WT6 »

Hebben jullie al onderdelen gekocht via E-bay ?
Tevreden van ? Effectief stuk minder betaald ?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Blijkbaar weinig ervaringen met ebay... Spijtig, want ik had gehoopt iets bij te leren. Nu, wat ik wel kan zeggen is dat er bijvoorbeeld op de Duitse ebay ook heel wat fietsenwinkels actief zijn, die op die manier hun verkoop op een eenvoudige manier wat proberen aan te zwengelen. Eigenlijk doen ze dan postorderverkoop via ebay en sparen ze de kosten van een eigen site uit. En ja, dat is best wel wat goedkoper dan een gewone (internet)shop, maar niet altijd. Weet dus wat je zoekt!

Natuurlijk kan je ook met particulieren mooie deals doen, vaak de mooiste zelfs, maar dat hangt er dan een beetje vanaf hoeveel vertrouwen je hebt in je medemens :wink:.

Alleen vraag ik me af hoe het zit met garantie als je bijvoorbeeld een vork in Duitsland koopt: kan je dan bij problemen de Belgische invoerder contacteren? We leven tenslotte toch in een eengemaakt Europa, niet? Zal 'ns uitzoeken hoe dat zit...
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Dacht mij een DT Swiss SSD 210 L te kopen op E-bay, maar dat zit zoveel volk op te bieden dat het prijsverschil met de Fietsenmaker te klein wordt. Dan betaal ik liever 100 euro meer en krijg ik volledige garantie, service, .... Vering is te fragiel om zonder garantie te kopen, zeker achtervering.

Mij gedacht natuurlijk he, maar als je op E-bay meer dan de helft van de winkelprijs moet betalen, vind ik het niet meer interessant.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Dat "eerst betalen, dan opsturen" vind ik persoonlijk net iets te gek.
Als je de commentaren over de verkopers leest zijn die voor 99.9% positief, toch wel verdacht... Er loopt toch wel meer mis hoor
:roll: Voor mij hoeft het dus niet, ik betaal pas als ik mijn goederen ontvangen heb... :wink:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Flip FSR schreef:Dat "eerst betalen, dan opsturen" vind ik persoonlijk net iets te gek.
Als je de commentaren over de verkopers leest zijn die voor 99.9% positief, toch wel verdacht... Er loopt toch wel meer mis hoor
:roll: Voor mij hoeft het dus niet, ik betaal pas als ik mijn goederen ontvangen heb... :wink:
Heb alle honderden zaken verkocht en gekocht op Ebay, probleemloos. Een miskoop werd teruggenomen en terugbetaald. Zelf deed ik dit ook reeds. Die % zijn betrouwbaar. Waarom? Zak je onder de 95 % dan geraak je je goederen aan de straatstenen niet kwijt. Ben je een zeer actieve verkoper en zijn er te veel klachten, dan wordt je gewoon geschrapt.

Wat ik wel niet doe is kopen aan beginners aan de andere kant van Europa. Je weet idd. maar nooit.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

en als de prijs echt belachelijk laag is, dan is het meestal géén koopje. Je komt soms van die dingen tegen waarvan je zegt, DIT IS FAKE" [-X [-X .

Er stond ooit ies (ebay.nl) nen epic s-works op voor echt géén geld (1300 euro ofzo). Je moest eerst betalen en dan stuurde hij hem op. Ik ff gemaild voor meer info, alé hij kwam uit Madrid en da geld ging op een beveiligde rekening staan tot ik de toestemming gaf dat hij het er mocht afhalen (blblabalablalbalb). Ik schreef terug, Madrid dat is niet ver, voor diene prijs kom ik er wel om......nooit niks niemeer van gehoord :D

Zo zie je maar
Gast

Bericht door Gast »

Er zijn altijd uitzonderingen maar ik heb al tientalle dingen gekocht en verkocht via e-bay en nog nooit geen problemen gehad. Ook niet in Nederland en Duitsland, maar je moet er inderdaad op letten dat die persoon een goede en liefst hoge score heeft. Je kan regelmatig een koopje doen, maar je moet wel regelmatig kijken en vooral alles lezen wat erbij vermeld staat!
Zo heb ik al gsm's, snowbords, dvd's, ps2 spellen gekocht en verkocht en alles perfect in orde.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Duur man, duur !! Alles waar ik op bied, gaat gigantisch hoog in prijs, tot zelfs meer als in de winkel...

Dat kan de bedoeling niet zijn...
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

kamikaze schreef:Duur man, duur !! Alles waar ik op bied, gaat gigantisch hoog in prijs, tot zelfs meer als in de winkel...

Dat kan de bedoeling niet zijn...
Op welke Ebay zit je? Toch niet op de Belgische zeker? Het zopas een nieuwe Garmin Etrex en kabel en verzendkosten gekocht voor 150 €. Dit zou ik toch niet duur noemen.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

viper schreef:Wat ik wel niet doe is kopen aan beginners aan de andere kant van Europa. Je weet idd. maar nooit.
Wat noem je "beginners"? Net een nagelneue Fox F 80 RL op de kop getikt aan een erg bescheiden prijsje, alleen moet de afhandeling nog gebeuren. Ik heb toch wat moeite om zomaar dat bedrag over te maken hoor (want echt weinig is het natuurlijk niet, het is gewoon weinig voor een Fox)....

... Wordt vervolgd :wink:
Plaats reactie