Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

Ik heb NoTubes melk, zit momenteel ook in de non-tubeless banden. Sluiten TLR en UST banden hetzelfde?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Banden

Bericht door _anonymus_ »

puregraphx schreef:voor en achter?
Yup.
In echt droge omstandigheden Geax Aka vanachter, maar die kan niet zo goed tegen modder.
De Saguaro is veel meer all-round, tenzij in echte blubbertochten, maar die rij ik niet.
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

Misschien dat iemand hier iets aan heeft? Overzicht van de quotering van enkele Schwalbe banden (rolweerstand, gewicht, ...)https://www.dropbox.com/s/7psgrtzknhho6 ... anden.xlsx
Je kunt filteren en sorteren.

UPDATE: zonet de prijzen van ActionSports.de toegevoegd aan xls
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

Kan iemand de RaRa vergelijken in 2.10 DD vs 2.25 SS; ideaal lijkt mij de 2.10 SS maar ja, die maken ze net niet :(
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Banden

Bericht door kazzz »

puregraphx schreef:Misschien dat iemand hier iets aan heeft? Overzicht van de quotering van enkele Schwalbe banden (rolweerstand, gewicht, ...)https://www.dropbox.com/s/7psgrtzknhho6 ... anden.xlsx
Je kunt filteren en sorteren.

UPDATE: zonet de prijzen van ActionSports.de toegevoegd aan xls
Helaas zit er niets in de dropbox :)
puregraphx
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:10
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29

Re: Banden

Bericht door puregraphx »

sorry, had file verplaatst, link werkt terug.
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Re: Banden

Bericht door bossi »

Welke ervaringen zijn er met de Mountain king protection 29 /2.2 als achterband in de winter ?
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Re: Banden

Bericht door Mister_B »

Ik ben op zoek naar een nieuwe 26" (voor)band en ik heb nogal iets specifiek in gedachten: een band met meer grip dan de NN maar wel enige grip in de modder, zoals de NN :-D.

Mijn eerste idee ging uit naar een hans dampf (en ik verhuis m'n NN naar achter) maar ik heb gelezen dat die toch wel moeilijkheden heeft om in modderige omstandigheden grip te vinden. Qua grip in natte omstandigheden vindt ik de NN wel ok, maar die heeft in het algemeen dan weer net iets te weinig grip.

Dus, kent er iemand een goeie allrounder met in het algemeen meer grip dan de NN en vergelijkbare grip in natte omstandigheden? Het moeten zeker geen ultrasnelle xc-banden maar nu ook weer niet van die echte hobbelende tractorbanden voor de modder (a la muddy mary). Ik dacht zelf richting de magic mary of fat albert, maar heb daar nog nooit mee gereden. Andere merken mogen ook gerust.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Banden

Bericht door steviejanneke »

ik heb voor ruigere weg een FA vooraan en NN achter

veel grip in modder ook goeide grip (enkel glij ik liever en vind dat hij in de modder echt afremt (misschien teveel grip)
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Re: Banden

Bericht door Mister_B »

steviejanneke schreef:ik heb voor ruigere weg een FA vooraan en NN achter

veel grip in modder ook goeide grip (enkel glij ik liever en vind dat hij in de modder echt afremt (misschien teveel grip)
Bedankt. Zelf net nog even wat verder gekeken dan Schwalbe en kom misschien ook nog uit op de Continental Mountain King II en Rubber Queen of de Hutchinson Cougar of Toro. Iemand ervaring? Die mountain king zie ik hier ook wel eens passeren in topics. En misschien in vergelijking met de FA?
Plaats reactie