Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

Wat zou je dan aanraden voor de ardennen marathons?
Moet zeggen rij al tijdje met Nobby nick vooraan toch niet slecht wel al af en toe voorwiel dat wegleed in de bocht op wortels nu achteraan rocket ron steken .
Gisteren 1ste x mee gereden toch tevreden over in Lot waar ik jullie gezien heb de mannen van Opwijk
Had vroeger (2jaar aan een stuk)Michelin a/t steken zéér goede band vind ik dat maar maken ze niet meer no tubeless hé
De geax ook al veel goeds over gehoord , wel vrij duur zekers en qua slijtage wat zegt dat ?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

laagvlieger schreef:Wat zou je dan aanraden voor de ardennen marathons?
Moet zeggen rij al tijdje met Nobby nick vooraan toch niet slecht wel al af en toe voorwiel dat wegleed in de bocht op wortels nu achteraan rocket ron steken .
Gisteren 1ste x mee gereden toch tevreden over in Lot waar ik jullie gezien heb de mannen van Opwijk
Had vroeger (2jaar aan een stuk)Michelin a/t steken zéér goede band vind ik dat maar maken ze niet meer no tubeless hé
De geax ook al veel goeds over gehoord , wel vrij duur zekers en qua slijtage wat zegt dat ?
Geax is niet zo duur als bijv. Schwalbe. Bij Van Eyck ongeveer € 24 dacht ik voor Tubeless /performance.

Straks denkt men nog dat ik aandelen heb bij Geax. :lol:

Ardennen marathons, weinig ervaring mee. Misschien MK 2.2 Tubeless ??
Hangt af van de weeromstandigheden hé.

Hoor ook veel positief over maxxis Larssen / Crossmark maar volgende heeft me doen afhaken (www.mtbikers.com):

CrossMark LUST Tubeless 26x2.1: Een hoog-rendement band ontwikkeld in samenwerking met Christoph Sauser. Het quasi-continue centrale loopvlak heeft een rolweerstand die in de buurt komt van een slick met genoeg ruimte om zich vast te bijten in onregelmatigheden, de verhoogde zijnoppen bijten zoals weinig Xcountry banden dat kunnen. De LUST technologie biedt een lager gewicht, verhoogde levensduur en betere luchtdichtheid. 708 gr. Gebruik van anti-lek vloeistof afgeraden (garantie vervalt), risico voor beschadiging van de interne structuur van de band op langere termijn.

Afbeelding

http://www.thehubsa.co.za/forum_posts.asp?TID=39903
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

laagvlieger schreef:Wat zou je dan aanraden voor de ardennen marathons?
Moet zeggen rij al tijdje met Nobby nick vooraan toch niet slecht wel al af en toe voorwiel dat wegleed in de bocht op wortels nu achteraan rocket ron steken .
Gisteren 1ste x mee gereden toch tevreden over in Lot waar ik jullie gezien heb de mannen van Opwijk
Had vroeger (2jaar aan een stuk)Michelin a/t steken zéér goede band vind ik dat maar maken ze niet meer no tubeless hé
De geax ook al veel goeds over gehoord , wel vrij duur zekers en qua slijtage wat zegt dat ?
Hallo,

Bij mij liggen de Geax Saguaro TNT's met No Tubes melk al 2 jaar op (+/-6000km).
De achterband is nu wel bijna versleten, maar heeft nog redelijk wat grip, ook in de modder. De Saguaro is eerder een zomerband, maar ik ben al plaatsen doorgereden waar anderen met NN en dergelijke bleven steken. Niet te veel druk (1,5 à 2bar) en rijstijl wat aanpassen en dat lukt vrij goed. De prijs bij LBS was +/- €26,00. Dus niet echt duur.

De Barro mountain is wel een meer all round band dan de Saguaro.

Groetjes,

Joeke
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
joeke schreef:
laagvlieger schreef:Wat zou je dan aanraden voor de ardennen marathons?
Moet zeggen rij al tijdje met Nobby nick vooraan toch niet slecht wel al af en toe voorwiel dat wegleed in de bocht op wortels nu achteraan rocket ron steken .
Gisteren 1ste x mee gereden toch tevreden over in Lot waar ik jullie gezien heb de mannen van Opwijk
Had vroeger (2jaar aan een stuk)Michelin a/t steken zéér goede band vind ik dat maar maken ze niet meer no tubeless hé
De geax ook al veel goeds over gehoord , wel vrij duur zekers en qua slijtage wat zegt dat ?
Hallo,

Bij mij liggen de Geax Saguaro TNT's met No Tubes melk al 2 jaar op (+/-6000km).
De achterband is nu wel bijna versleten, maar heeft nog redelijk wat grip, ook in de modder. De Saguaro is eerder een zomerband, maar ik ben al plaatsen doorgereden waar anderen met NN en dergelijke bleven steken. Niet te veel druk (1,5 à 2bar) en rijstijl wat aanpassen en dat lukt vrij goed. De prijs bij LBS was +/- €26,00. Dus niet echt duur.

De Barro mountain is wel een meer all round band dan de Saguaro.

Groetjes,

Joeke
En hoe zit het met de rolweerstand? Want Vredestein Bull Lock gaat ook beter door de modder, maar ik geraak er niet mee vooruit. En gaan de barro mountains dan nog beter door de modder?
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

Iemand ervaring met de Larssen TT UST?
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2516
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Bericht door BoXeR »

veel modder : NN 2.25 vooraan + RR 2.25 achteraan
beetje modder : SK 2.1 voor- en achteraan
droog : FF 2.0 voor- en achteraan
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

larssen TT

Bericht door kristofmx »

door de 3hoekige vorm van de noppen, loopt die als n trein, maar wanneer er teveel weg stukken in de omloop zitten, slijten ze al een gek.

ik heb met mijn eerste setje larssen TT ongeveer 500km gedaan waarvan wel het grootste deel op de baan...

maar als je ze in de ardennen op rostachtige ondergrond of bos wilt gebruiken, is dat geen probleem.

alleen asfalt is dus n grote vijand
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

SMAL OF BREED

Bericht door kristofmx »

hi all,

ik ben op zoek naar n goei bandensetje voor deze tijd van het jaar.
in de zomer opteer ik voor de standaard banden van op mijn epic, of voor mijn larssens TT (beiden 2.1)

maar voor nu bieden deze te weinig grip, vooral in bochten en op kiezeltjes.

nu rijdt ik met ritchey wcs evolution 1.9, hiervoor reed ik altijd met schwalbe skinny jimmy 1.9.
maar ik vindt dat mijn fiets veel minder goed bolt tov in de zomer...
heeft dit enkel met de rolweerstand te maken, of doet de breedte er ook iets toe?
ik moet toegeven, ben niet een pluimgewicht onder de bikers, meet 1m90 voor n goeie 100kg.
speelt dit ook mee in het kiezen van de band?

en tubeless of niet?
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: SMAL OF BREED

Bericht door Zotte Marre »

kristofmx schreef: maar ik vindt dat mijn fiets veel minder goed bolt tov in de zomer...
heeft dit enkel met de rolweerstand te maken, of doet de breedte er ook iets toe?
i
tja, als je een paar weken geleden op de fiets kroop, dan bolde er geen enkele band "goed" (of misschien Super Moto's, maar de tractie zal wat minder geweest zijn in de modder, haha), de dooi en sompige ondergrond zorgden ervoor dat ik soms moest bijtrappen in de afdaling...

Ik denk dat het redelijk normaal is dat "den ondergrond" niet zo goed bolt als in de zomer...
(Ikke toch content met Geax Barro Marathon)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Dr.Gonzo schreef:Het enige minpunt van de barro's is hardpack.
Wat bedoel je daarmee?

Ik rij normaal het ganse jaar rond met barro mountain vooraan, marathon achteraan.
Qua snelheid kom ik weinig te kort en qua grip al zeker niet.
Al geef ik toe dat bij snelheden boven de 35km/h een racing ralph stuk lichter loopt.
De grootste reden dat ik graag met de barro rij is zijn gemak om notubes te monteren :drunk:
Deze zomer wil ik graag eens een ander bandje proberen (lagere rolweerstand), maar met dezelfde stevigheid als een barro ... misschien de black panther (xtrac)?
Plaats reactie