Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
biaz schreef:
laagvlieger schreef:ja jongens heb mij nen rocket ron gekocht en vorige maand nen nobby nick beiden 2.1 no tubeless ,nu is de vraag welke band het best vooraan die met de meeste grip en dus noppen dacht ik of ben ik mis.
Graag wat uitleg hierover,Thanks :bounce:
NN vooraan en RORO achteraan. Ik rijd ook zo, pakken grip! Je gaat genieten van deze combinatie, zeker alst vettig ligt.
Oeps, ik heb deze combinatie liggen op mijn "summerbike". Nie goe dus als ik zie wat jij doet. Welke combinatie gebruik jij voor droge stofferige omgevingen van rond de 25 graden?
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

moaner schreef:vandaag de mountainkings gekocht. 20 € voor de 2.
de panthers waren 30e voor de 2 dacht ik.
de panthers waren normaal bedoeld voor tijdens het vriesweer en niet voor in de modder.
30€ voor 2BP ? draadband dan ofzo ?
ik betaal ze in het buitenland 25 per stuk ongeveer
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Diegene die ik me nog herinner :

Ritchey Z-max WCS : goede allround band maar heel veel rolweerstand
Schwalbe Skinny Jimmy : zowat dezelfde bevinding als de NN, zwaar overroepen, veel te weinig grip in de modder ondanks het profiel, gevaarlijk in technische tracks, onvoorspelbaar
Nobby Nic (UST) : veel meer van verwacht, gebruikt 2.1 voor en 1.8 achter, tegenvaller tot en met
Racing Ralph (UST) : oude generatie geen topper wat grip betreft in modder maar wel een super band op rots en bosgronden, zeer lage rolweerstand, de nieuwe generatie was al even slecht als de NN, met nog minder grip natuurlijk
Maxxis Medusa : beste echte mudband , licht en toch nog geschikt voor harde ondergrond, enkel afrader op asfalt
Hutchinson Python UST en TR : Goed alrounder behalve in zware modder, slippen te vlug vol, verslijten zonder te rijden (verduren van flanken)
Hutchinson Piranha : lage rolweerstand maar enkel geschikt voor superdroog
Geax Barro Mountain 2.1 TNT : beste allrounder ooit !! Ook in modder supergeschikt, met deze band hoef je geen specifieke mud tires meer.
Continental SK : hier is al genoeg over geschreven, tevreden maar minder dan van de MK, behalve slijtage weinig negatiefs
Continental MK : bijna zo goed als de Geax hierboven, modder beetje minder geschikt, rolweerstand dan weer wat beter dan de Geax, liggen met elkaar in de balans
Geax Mezcal : zwaar onderschat, deze band is niet enkel voor droog weer, heeft heel wat meer grip dan je zou verwachten, zijn wel niet te vertrouwen bij het bochtenwerk op asfalt (teveel grip op het zijdelings profiel)
moaner
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: di 17 feb 2004 16:17
Rijdt met: kona kula supreme
Contacteer:

Bericht door moaner »

saiko schreef:
moaner schreef:vandaag de mountainkings gekocht. 20 € voor de 2.
de panthers waren 30e voor de 2 dacht ik.
de panthers waren normaal bedoeld voor tijdens het vriesweer en niet voor in de modder.
30€ voor 2BP ? draadband dan ofzo ?
ik betaal ze in het buitenland 25 per stuk ongeveer
bel eens naar van eyck in aalst.)

lekkere velg trouwes.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

van eyck in aalst kom ik soms maar daar liggen de BP draadbanden aan 16€ en de vouwbanden aan 27€ (per stuk)
4-5 weken geleden toch
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Dus met de geax barro mountain kan je eigenlijk het gans jaar door bollen?
Ik zou een setje willen en er een bakje siroop bijkappen.
Zijn ze makkelijk te dichten?

Of wat zou er in aanmerking kunnen komen voor een goede alroundband?
Gebruikersavatar
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: za 17 mei 2008 19:13
Rijdt met: Trek Farley 6

Bericht door Ivanhoe el biker loco »

prideandglory1891 schreef:Dus met de geax barro mountain kan je eigenlijk het gans jaar door bollen?
Ik zou een setje willen en er een bakje siroop bijkappen.
Zijn ze makkelijk te dichten?

Of wat zou er in aanmerking kunnen komen voor een goede alroundband?
Bij mij is dat toch goed gelukt! Heb me gisteren een handmade wielsetje bij gekocht en heb daar barro mountains op laten leggen met pap in en ze gingen van de eerste keer dicht! Een goede alround band ja dat is voor iedereen anders en smaak!
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

MC Jo schreef:
MC Jo schreef:
biaz schreef: NN vooraan en RORO achteraan. Ik rijd ook zo, pakken grip! Je gaat genieten van deze combinatie, zeker alst vettig ligt.
Oeps, ik heb deze combinatie liggen op mijn "summerbike". Nie goe dus als ik zie wat jij doet. Welke combinatie gebruik jij voor droge stofferige omgevingen van rond de 25 graden?
ast droog is die killer bee's van vredestein...
Gebruikersavatar
yannick b
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 01:45
Rijdt met: singular swift

Bericht door yannick b »

Dr.Gonzo schreef:Diegene die ik me nog herinner :

Ritchey Z-max WCS : goede allround band maar heel veel rolweerstand
Schwalbe Skinny Jimmy : zowat dezelfde bevinding als de NN, zwaar overroepen, veel te weinig grip in de modder ondanks het profiel, gevaarlijk in technische tracks, onvoorspelbaar
Nobby Nic (UST) : veel meer van verwacht, gebruikt 2.1 voor en 1.8 achter, tegenvaller tot en met
Racing Ralph (UST) : oude generatie geen topper wat grip betreft in modder maar wel een super band op rots en bosgronden, zeer lage rolweerstand, de nieuwe generatie was al even slecht als de NN, met nog minder grip natuurlijk
Maxxis Medusa : beste echte mudband , licht en toch nog geschikt voor harde ondergrond, enkel afrader op asfalt
Hutchinson Python UST en TR : Goed alrounder behalve in zware modder, slippen te vlug vol, verslijten zonder te rijden (verduren van flanken)
Hutchinson Piranha : lage rolweerstand maar enkel geschikt voor superdroog
Geax Barro Mountain 2.1 TNT : beste allrounder ooit !! Ook in modder supergeschikt, met deze band hoef je geen specifieke mud tires meer.
Continental SK : hier is al genoeg over geschreven, tevreden maar minder dan van de MK, behalve slijtage weinig negatiefs
Continental MK : bijna zo goed als de Geax hierboven, modder beetje minder geschikt, rolweerstand dan weer wat beter dan de Geax, liggen met elkaar in de balans
Geax Mezcal : zwaar onderschat, deze band is niet enkel voor droog weer, heeft heel wat meer grip dan je zou verwachten, zijn wel niet te vertrouwen bij het bochtenwerk op asfalt (teveel grip op het zijdelings profiel)
zijn die geax ook goed in de zomer?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Voor de zomer zou ik de Mezcal's aanraden maar als je geen speedfreak bent denk ik dat je de barro's ook kunt laten liggen. Het enige minpunt van de barro's is hardpack.

Nog bijkomende ervaring :

Michelin XCR Mud : Tonnen grip maar het voelt aan alsof je met een tractor op pad bent.
Plaats reactie