Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Re: Banden

Bericht door Mister_B »

Mister_B schreef:
steviejanneke schreef:ik heb voor ruigere weg een FA vooraan en NN achter

veel grip in modder ook goeide grip (enkel glij ik liever en vind dat hij in de modder echt afremt (misschien teveel grip)
Bedankt. Zelf net nog even wat verder gekeken dan Schwalbe en kom misschien ook nog uit op de Continental Mountain King II en Rubber Queen of de Hutchinson Cougar of Toro. Iemand ervaring? Die mountain king zie ik hier ook wel eens passeren in topics. En misschien in vergelijking met de FA?
Niemand? :-D

Zou eigenlijk vandaag nog om een nieuwe band willen gaan. Zijn er winkels rond Antwerpen/Mechelen/Lier met een ruim aanbod aan banden (in stock)?
filsdanvers
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:23
Rijdt met: YT Jeffsy 27 & Cube stereo hybride

Re: Banden

Bericht door filsdanvers »

Rij nu al 2 jaar met fat albert 2.4 tubeless ready.
Zijn best goede banden voor het zwaardere werk.
Slijtage en lekken geen probleem.
Nadelen schuiven geweldig als het vochtig is en lage banden-spanning maakt een klimmetje net dat beetje zwaarder.
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: Banden

Bericht door wattie »

Ne Geax Datura 2.2 vooraan voor in de modder. Rubber Queen 2.4 vooraan heeft megaveel grip maar in plakmodder is het een ramp. Eens geprobeerd in natte omstandigheden in Mariembourg en mijn voorwiel zat constant geblokkeerd door de modder die eraan vastplakte. Anders rij ik tegenwoordig met mk2 2.4 op 1.5 bar.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Banden

Bericht door Den Deze »

Ik rijd momenteel tubeless (26") met vooraan een Mountainking en achteraan een X-king.
Omdat ik mijn proppen eens uit de banden wil halen ben ik aan het twijfelen over een andere bandenkeuze, namelijk: 2x X-king of een X-king vooraan en een Raceking achteraan...
Ik weet alleen niet hoe het zit qua grip met die Raceking :)
Aangezien ik met een liesblessure zit dan ga ik de zware moddertochten niet direct opzoeken, eerder lichtere tochtjes en baanritten om de conditie terug wat op te krikken.

Iemand raad?
Plaats reactie