Continental Race King of mountainking

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Continental Race King of mountainking

Bericht door wasbeer2006 »

Ik rijd nu met michelin XCR dry2 en AT banden al een jaar of drie/vier.

Ik vind het goede banden, wil alleen wel eens wat anders. Ik rijd de AT in het terrein bijna altijd voor alleen als het kurkdroog is een dry. Achter daarintegen in 90% van de gevallen een dry tenzij het echt nat is.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide merken??

-Als ik puur het profiel zie zou ik een race king achter steken en bv een mountainking voor is dat een goede combinatie;

-Hoe is de grip?

-Zijn 2.0 banden echt 2.0 zoals ook bij michelin (bij schwalbe vallen ze erg smal uit)

-Krijg je ze dicht met notubes op olympic velgen?

grt Marcel
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

bij continental zijn ze op het oog toch wel breder te noemen
de race king is echt voor als het lekker droog weer is
de mountain king is wat mij betreft all-round

de gewone versie luchtdicht krijgen met bvb notubes heeft mij toch wel wat tijd gekost
pas na 4 of 5 keer shaken, plat leggen heb ik ze met zeepsop als controle luchtdicht gekregen
vooral op de flanken kwam de melk doorheen de porien van de band
Geert-Jan
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 17:36
Rijdt met: Bulls Bushmaster 1 & Merida Matts Sport 700
Contacteer:

Bericht door Geert-Jan »

Ik heb ook de race-kings, superband als het droog is maar als't vettig wordt dan zit die meteen dicht met slijk en is je grip weg....
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik heb een raceking versie 2.2 achter (valt idd breed), gemonteerd met notubes, en tot nu toe en ondanks de vaak modderige ondergrond bevalt hij zeer goed, de grip valt mee, en hij is vooral zeer comfortabel (zoals ook al stond aangegeven in O2 bikers). Maar je moet natuurlijk wel met lage druk rijden (minder dan 2 bar).
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Ik heb vroeger ook met michelin gereden,at en dry. In vergelijking met continental vind ik de michelin at wat meer sporen (wil zeggen dat die band wat meer zijn weg zoekt, lichtjes van links naar rechts gaat).Algemeen genomen rijd ik liever met de continentals.
Mijn bandenkeuze door het ganse jaar.
Echt modder: conti speedking achter; conti mountainking voor
tussen de twee: conti raceking achter conti speedking voor
droog: conti speedking voor en achter.
Als het echt van die klevende modder is (Oost Vlaanderen, Brabant) dan is de speedking niet geschikt, loop heel snel vol en klemt in de achterbrug.
Altijd gemonteerd met notubes op notubes velgen.
Eerste banden die uitkwamen soms 14 dagen werk om dicht te krijgen met notubes. de laatste banden die ik kocht op 1 dag volledig dicht. Altijd de supersonic versie gehad.
Rijd nooit op een druk hoger dan 2,1kg (ikzelf weeg met volledige marathonuitrusting 79kg).
Dit jaar een marathon verkeerde keuze gemaakt, in Bastogne met speedking achter, heeft ganse nacht geregend en in het baantje in het bos, dat was stukgereden door tractor, te voet moeten gaan, achterwiel zat geblokeerd door modder rond band en tussen achterbrug.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

edit
Laatst gewijzigd door Guido Beeck op di 05 mei 2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Guido Beeck schreef:De RK 2.2 Supersonic is de beste band die ik ooit testte. Op de juiste druk doet 'ie het zelfs verbazend goed in natte rotsige secties. Ik zou hem bijna de ideale allroundband noemen. Echt waar. 'k Had me aan een droogweerband verwacht, maar omwille van zijn immense volume en fantastische compound, geeft die niet alleen veel comfort, maar rijdt hij in bijna alle omstandigheden als op rails. Je moet er alleen op letten dat je achterbrug genoeg clearance heeft, want die band is echt HUGE. Zéker proberen. De 2.0 heb ik bij een maat van me getest en die komt nog niet aan de hielen van de 2.2-versie.
Ik wissel deze band af met Vredestein BP's, die veel slijtvaster zijn en makkelijker NoTubes te maken zijn. RK als raceday-bandje = perfectie.
Ik kan dit alleen maar beamen :wink:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

rij voor met mountainking 2.4 en achter speedking 2.3, beide protection versie en deze zijn dadelijk luchtdicht (de MK 2.4 achteraan was te breed voor mijn frame)
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

De raceking is goed, als achterband en in droge omstandigheden. Als het vettig ligt is hij gewoon waardeloos, die loopt vol na 2m. Toch rij ik nog liever met een Dry2, speedking of soms Michelin AT achteraan (van droog naar vettig). Mijn raceking ligt nogal werkloos in de kast. Vooraan altijd een mountainking. Dat is pas een superband.Ik heb ook nog Schwalbes liggen, maar die gebruik ik amper.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik heb geen enkele problemen met mijn RK (achter hè) in vettige omstandigheden! Zoals door Guido aangegeven, de 2.2 versie met notubes en niet teveel druk (1.5 bar) is hij gewoon perfect en kom ik overal doorheen.
Ik zal hem echter niet voor leggen, daar heb ik een 2.3 speedking voor (of kan ook een mountainking zijn).
Plaats reactie