ritchey Zmax

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
boswachter
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 12:49
Rijdt met: specialized rockhopper

ritchey Zmax

Bericht door boswachter »

Wie heeft er ervaring met deze banden. Ik ben van plan om voor het komende seizoen andere banden aan te schaffen. Ik heb bij baracuda gevraagd welke band zij het best geschikt vonden ( met enkele ardennenritten in gedachten) en zij stelde deze band voor.
Tijdens de winter heb ik met de elevader en excavader gereden (op aanraden van E2 eddy) en deze hebben het voortreffelijk gedaan. ( dank U Eddy :D )
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Sprangers, ik heb ook de hele winter met excavader achteraan gereden en was hier zeeeer tevreden van.
Voor zondag, staat er bij ons ook een Ardennenritje op het menu en ik vraag me af of die bandjes (1.9) het ook op stenen even goed doen als op onze Brabantse leem en klei ?
Gebruikersavatar
boswachter
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 12:49
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door boswachter »

laat effe weten hoe deze bandjes het hebben gedaan op de stenen hé
Gebruikersavatar
Captain Haddock
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:19
Rijdt met: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33

Bericht door Captain Haddock »

Ik heb de zmax met stalendraden std gemonteerd met mijn fiets meegekregen. Een goede all-round band, dat staat vast. Ik ga nu wel overschakelen op schwalbe racing ralph (zomerband) en skinny jimmy (winterband) voor het gewicht. Maar die zijn dan ook een stuk duurder dan de zmax-en.
Gebruikersavatar
boswachter
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 12:49
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door boswachter »

de wcs uitvoering zou op een gewicht komen van 495gr, wat mij toch niet heel zwaar lijkt
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Voor de Ardennen zou ik de 2.1 nemen. De 1.95 durft op Ardense bosgrond wel eens doorschuiven als je hem wat oppompt.
Gebruikersavatar
boswachter
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 12:49
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door boswachter »

de nokian NBX 2.00 moet naar't schijnt ook redelijk goed zijn, iemand daar ervaring mee???
Over zowel de ritchey Zmax als deze nokian zijn maar weinig tot geen ervaring over te vinden blijkbaar.
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Bericht door XVMx »

Jack77 schreef:De 1.95 durft op Ardense bosgrond wel eens doorschuiven als je hem wat oppompt.
En niet enkel op Ardense bosgrond. Ik heb de mijne eraf gegooid, en ze komen er niet meer op, of het is om er nog eens mee op de weg te gaan rijden. Ik ben er iets teveel mee in de bochten aan het schuiven gegaan, vooral op losse ondergrond vond ik dat ze niet echt veel vertrouwen gaven. En die band moest nog maar een vochtige boomwortel zien en hij begon al te schuiven #-o ...

Mijn niet al te positieve ervaringen met de Zmaxen zou natuurlijk ook kunnen liggen aan mijn gebrekkige rijtechniek :oops: ...
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Sprangers D schreef:laat effe weten hoe deze bandjes het hebben gedaan op de stenen hé
Euhm, ik heb mij allicht slecht uitgedrukt. Ik was benieuwd of er iemand ervaring had met deze bandjes in de Ardennen. Ik zie het zelf niet echt zitten om deze te proberen in de Ardennen, gezien ik nogal hevig van de bergjes naar beneden donder....

Voorlopig is mijn zoektocht naar een vervanger gestopt bij een Jimmy of een Maxxis Ranchero of een Blackjack.
Om eens iets exotisch te proberen, ga ik de Maxxis eens proberen denk ik.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Tja, ik kom van Michelin Wildgripper (zwarte versies). Voor mij was de Z-Max een herademing. Niet meer tegen 5 km/u op een natte plavei onderuit gaan zonder dat je er nog maar iets aan kan doen. Ze voeren de modder wel niet zo super af als die Michelin, maar anderzijds rollen ze vrij licht en slijten ze niet zo snel.
Plaats reactie