specialized epic comp frame

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
demathias
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 01 mar 2003 13:08
Rijdt met: een fiets

Bericht door demathias »

dus, als ik het goe begrijp dan is het enigste verschil tussen mijn epic kader en de s-works kader de carbon wentelaar. en buiten dat het een '04 model is.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Nog een verschil is dat de kader 200gr minder weegt, hij heeft titanium remnokken en hij heeft een regelbare brain...
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

... en dan komt het volgens mij neer op een vraag die ik eergisteren al stelde, maar die door de sitecrash verloren ging: is het sop de kool wel waard?
Gebruikersavatar
demathias
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 01 mar 2003 13:08
Rijdt met: een fiets

Bericht door demathias »

jah, de allergrootste vraag bij mij!
zou ik het doen of niet, wat vinden jullie?
is het de moeite om van kader te veranderen of is het goed genoeg!
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de investering waard is, en door 200gr lichter of een wentelaar in carbon ga je echt niet sneller fietsen hoor... :roll:
Je verliest volgens mij gewoon teveel op je frame. Beter nog een jaartje of twee houden en dan misschien een kompleet nieuwe bike aanschaffen..? Voor een complete bike kan je immers (logisch) meer vragen en het kooppubliek is denk ik groter :-?
Nu ja, dat is mijn gedacht hé :wink: :drunk:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik heb natuurlijk niet met beide frames kunnen rijden, maar mijn gedacht: dat het veel gaat kosten (tijd, geld, risico en moeite) voor weinig ECHT verschil. Over het verschil in het kopke ga ik het niet hebben, dat maakt ne mens toch zo groot of klein als hij zelf wil.

Ik denk dat een mens soms gewoon content moet zijn met wat hij heeft. Ik denk trouwens dat dat intenser contentement is dan "ja maar dat is nog niet, of kan nog, etc"-contentement.

Volgens mij kan je beter met dat geld eens een leuke bikevakantie doen... of ander leuks.

Maar ieder moet voor zich uitmaken wat hij/zij belangrijk vindt.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

demathias schreef:jah, de allergrootste vraag bij mij!
zou ik het doen of niet, wat vinden jullie?
is het de moeite om van kader te veranderen of is het goed genoeg!
Neem me niet kwalijk, maar dit vind ik een belachelijke vraag. Ofwel ben je tevreden van je fiets, is hij in prima staat en zou je er beter mee bollen. Ofwel ben je absoluut niet tevreden over een Epic en ben je aan een totaal andere fiets toe.

Maar eerst stellen dat je een kader verkoopt om dan een beter en duurdere versie van hetzelfde te kopen maar zonder te weten waarom [-X .
Hiermee zal je door een aantal bikers die bij het aanschouwen van je huidige fiets reeds staan te watertanden echt weerstand opwekken.
Gebruikersavatar
demathias
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 01 mar 2003 13:08
Rijdt met: een fiets

Bericht door demathias »

da is voor iedereen een persoonlijke keuze.

ik ben tevreden van mijn bike, ma vond dat mijn kader nog teveel woog.
dusja, dan vind ik dat persoonlijk geen stomme vraag.
tja, aangezien het verschil niet zo groot en op aanraden van de grote meerderheid (ook mijn ouders) zal ik toch nog even bij mijn kadertje blijven!

toch al bedankt, ben er wijzer uit geworden, wat dan ook de essentie van dit forum is!THX
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

demathias schreef:ma vond dat mijn kader nog teveel woog.
Misschien dan gewoon gaan voor het carbon wentelaartje? Alhoewel, van die prijs zal het ook wel verschieten zijn :-&
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Als je het gewicht van de bike en niet enkel het kader zeer belangrijk vindt, dan zijn er goedkopere tips om grammen te winnen.

Vooreerst kan je een lichter zadel en zadelpen monteren. Dan dat riser-stuur door een licht carbon gevalleke vervangen. Iets drastischer, maar zeer doeltreffend en vooral goedkoper dan van kader wisselen is de Fox vervangen door een SID. Je Epic krijgt dan meer wedstrijd-tuning.

Ook lichtere crancks en lichtere klippedalen doen de grammen wegsmelten.

Na een dergelijke ingreep zal je bike aanzienlijk lichter zijn maar ook aanzienlijk minder confortabel. Daar ik zelf met een Epic Comp rij weet ik dat er niet veel overschot aan confort is.
Plaats reactie