SRAM gripshift

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gert
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek 8900 full XTR disc
Contacteer:

Bericht door Gert »

Vorige vrijdag stonden de nieuwe SRAM Rocket gripshifts erop. Gisteren een eerste toch mee gedaan en wat een vooruitgang is dat. Schakelt supergoed, correct licht en snel. Zonder dat je het weet licht de ketting op een ander tandwiel. Handen zijn altijd aan het stuur en remmen met een vinger terwijl schakelen is geen enkel probleem. Prachtig materiaal is dit en werkt gewoon perfect.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

:D Join the club! :wink:
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Ik heb de Sram x9 gripshifts en ben het eens met de vele pluspunten zoals hierboven beschreven maar vindt ze tegenvallen in natte omstandigheden.
Dan is het bijna niet meer mogelijk om nog te schakelen door het verlies van grip op de shifters.
Zondag op het BK nog serieus gevloekt. De voorderailleur kreeg ik gemakkelijk op het kleinste tandwiel , maar terug opschakelen ging bijna niet meer :evil: . Mijn hand slipte telkens door op de shifter. =; Misschien zal dit dan wel aan mij liggen maar ik ben nu toch serieus aan het overwegen om over te stapen naar de x9 triggers.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Misschien slechte handschoenen..?? :roll: :)
Gast

Bericht door Gast »

tja met gewone shifters heb je zelfs geen handschoenen nodig daar kun je zelfs met de extreemste weersonstandigeheden mee schakelen (regen ,modeer.....)
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

zijn ze wel voldoende gesmeerd? of mss de grips s vervangen?
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Ik heb ze vorige maand nog gesmeerd, ze zijn trouwens nog maar 7 maand oud, dus van slijt is er op de handvaten nog niets te zien. Dit was op mijn vorige fiets met de sram 7 halfpipes wel het geval. Daardoor slipte deze al door van simpelweg zwetende handen.

Zondag reed ik met nieuwe hanschoenen dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben. Ik heb precies de indruk dat als de shifters lange tijd aan water worden blootgeteld het rubber veel te slap wordt :-? .

In ieder geval ga ik morgen eens bij barracuda langs.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

en, wat zeiden ze bij Barracuda?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

ook hier volle tevredenheid over SRAM. Heb onlangs X9 gripshifts en achterderailleur gemonteerd op mijn Scalpel : ongelooflijk hoe direct en kordaat het schakelen gaat.

Een knap detail is ook dat de kabel recht op recht de achterderailleur in duikt ipv een 180° bocht te moeten maken. Bij Shimano is dit toch veel kwetsbaarder. Bijvoorbeeld wat betreft ontregelen van de derailleur als de kabel ergens achterhaakt.
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Ben dus bij barracuda langsgeweest en daar zei men dat het probleem van doorslippen bij natte omstandigheden met de X.0 normaal niet meer zou voorvallen.
Deze shifters hebben namelijk een nog meer dieper en uitgesprokener reliëf dan de X9. Ik heb daar zo een X.0 shifter gezien en het verschil in reliëf viel me inderdaad direkt op.
Maar ondanks ik voor de rest best wel tevreden was over het systeem van de gripshifts (bijna 7000km mee gereden) heb ik toch de X9 triggers laten plaatsen. Kwestie van eens iets nieuw te proberen. Morgen in Langdorp de vuurdoop int veld. Kben eens benieuwd
Plaats reactie