Hulp gevraagd bij bandenkeuze.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

nu al drie jaar aan een stuk geax barro mountain. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten nog maar drie keer mee platgestaan(1 maal tijdens fietsen(versleten band) en twee plat de dag na een rit door doornen in de Ardennen)
Cavens
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 03 nov 2007 17:33
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door Cavens »

NN 2.1 het hele jaar door voor en achter

Mijn bikepartner Chamberke die reed met Geax en nu met NN1.8 blijf toch over zijn Geax spreken.....
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

sn42 schreef:ik heb nu RR liggen achteraan wel een tubles maar met binnenband,kan dit kwaad.heb deze voor een prijsje kunnen kopen.
Nee, dat kan geen kwaad.
tabias
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: di 03 okt 2006 14:09
Rijdt met: canyon 9.0 customized

Bericht door tabias »

continental mountainking

gevoel met de fiets&ondergrond is veel beter dan al de rest dat ik al heb geprobeerd.
L3X
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 13:02
Rijdt met: Specialized S-Works Epic Carbon

Bericht door L3X »

Cavens schreef:NN 2.1 het hele jaar door voor en achter
NN loopt achter VEEL te zwaar imo. Zie echt geen reden om middenin de zomer met een NN achter te rijden #-o
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

In de zomer met een Fredje.........
delta68
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 09:54
Rijdt met: rockrider 9.2 2007

Bericht door delta68 »

ik zweer bij black panthers

en zeker nu met die nieuwe xtrac die erbij komt : xtrac voor en gewone black panther achter : 2.8 bar achter en 2.5 voor... (weeg 78 kg)
zikje
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 14:14
Rijdt met: Scott Tampico (voor 2004)

Bericht door zikje »

El Perro Diablo schreef:Ben net van Schwalbe overgeschakeld op Cont inent al....ik val nu veel minder in de bochten.
Welke continental als ik vragen mag?

Ik heb namelijk vandaag mijn eerst redelijk zware modder toer gereden (55km in Kampenhout), en het was meer skiën dan fietsen voor mij. Mijn voorste band is namelijk al redelijk wat afgesleten, achteraan ging het nog wel prima met de grip.

Het belangrijkste vind ik dus dat ik vooraan toch grip heb, om bij te sturen, en gewoon ook in de bochten. Welke van deze banden doen het op dit gebied goed?
smicht
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 jun 2008 23:09
Rijdt met: Hicker/Go-sport

Bericht door smicht »

zikje schreef:
El Perro Diablo schreef:Ben net van Schwalbe overgeschakeld op Cont inent al....ik val nu veel minder in de bochten.
Welke continental als ik vragen mag?

Ik heb namelijk vandaag mijn eerst redelijk zware modder toer gereden (55km in Kampenhout), en het was meer skiën dan fietsen voor mij. Mijn voorste band is namelijk al redelijk wat afgesleten, achteraan ging het nog wel prima met de grip.

Het belangrijkste vind ik dus dat ik vooraan toch grip heb, om bij te sturen, en gewoon ook in de bochten. Welke van deze banden doen het op dit gebied goed?
Zelfde vraag, wil de banden het ganse jaar laten steken zolang mogelijk. Ik ga dus de Smart Sam 2.1 achteraan steken (lage rolweerstand, weinig slijt , toch allround grip) maar wat steek ik best vooraan om meer grip in de bochten te hebben?
Jokke84
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: do 08 jan 2009 23:27
Rijdt met: KTM Myroon Prestige

Bericht door Jokke84 »

Ik zit vooraan en achteraan met Smart Sam 2.1, deze zaten standaard op mijn Focus en ben er zeer tevreden over, bij droog en modder. En bij extreme modder zeer goede afvoer.

Groeten
Plaats reactie