Hulp gevraagd bij bandenkeuze.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jahsper
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: di 05 aug 2008 12:21

Bericht door jahsper »

rij ook met michelins AM-X 2.2 veel grip in modder, zelfs op scherp aflopende vettige stukskes, maar op de baan zuigen ze voor dood, in de bochten zijn ze wreed onvoorspelbaar

Zijn die geax- barro mud oke? iemand ervaring?
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

vandeb schreef:Wat bedoel je juist met 'meer comfort'? Is dit de reactie van de fiets tijdens het bochtenwerk?

I.v.m. de NN 2.1? Ik rijd momenteel met Continental Mountain king 2.2. Goede banden, maar eens je op iets drogere stukken komt is al het plezier weg. Ik kan met moeite 25 km/uur aanhouden op de weg. is de overstap naar NN 2.1 dan niet niet klein? Of is bij NN de rolweerstand echt zo goed als wordt gezegd?
Als je al met mountain king rijdt waarom zoek je dan nog een andere?
Volgens mij ga je geen betere vinden en indien je de rolweerstand te hoog vind (volgens mij enkel waar op de baan en daarvoor ga ik niet mountainbiken) kan je achteraan altijd iets anders leggen bv smartsam, racing ralph (misschien net niet voldoende voor de winter).
Ikzelf rij nu met MK vooraan een NN achteraan. Die NN moet ook eens versleten geraken, tot voorkort altijd vooraan. Nu er vooraan een MK op ligt komt er nooit nog een NN vooraan denk ik, het verschil is gewoon te groot.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Ik vind voor de winter RR meer dan voldoende,NN is overkill,vind ik toch 8)
s-works rider 336
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 31 aug 2006 11:17
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Bericht door s-works rider 336 »

NN 2.1 over het algemeen de winter door.
Extreem(nat/mud), NN 2.1 voor en NN 1.8 achter (of 2x1.8)
Rond de 2bar zonder BB.
Gebruikersavatar
Den Tempst Stijn
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 10:59
Rijdt met: Trek 6700 slr disc

Bericht door Den Tempst Stijn »

Het zijn niet alleen de banden, MAAR de benen die het doen, ik heb dat al ondervonden, enkele maanden terug heb ik de "bandenvraag " ook gesteld hier op het forum. Nu enkele maanden later is de conditie veel beter geworden, en is die banden keuze niet zo belangrijk meer, al geef ik toe dat een goede band meer confort geeft en als je of road gaat (vettig=grof profiel+lage druk)(droog/verhard=weinig profiel+meer druk) simpel toch???
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Op mijn winterbanden(michelin mud) zit er meestal +/- 0.3Bar meer druk dan mijn zomerbanden , profiel op de michelins is zo grof dat je zelfs met wat meer druk (achteraan2.7Bar , vooraan 2.4Bar) nooit zorgen hoeft te maken over grip , doordat het toch "zachter" ligt in de winter is de extra druk ook geen dooddoener van het comfort.
Opmijn zomerbanden (specialized fast trak) rij ik liefst met wat minder druk(voor 2.1Bar , achter 2.4Bar) omdat je dan veel vlugger harde onverhardde stroken kunt afhaspelen doordat uw band minder opspringt , in de zomer ligt het toch minder lastig dus wat extra rolweerstand door minder hard geblazen band kan er gerust bij.[/quote]
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

NN al the way....
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Geax Blades 1.85 Zalige band, loopt heel goed maar wel zwaar in gewicht.

Kan heel veel modder aan en laat het direct weer los!
L3X
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 13:02
Rijdt met: Specialized S-Works Epic Carbon

Bericht door L3X »

Zomer:
-Specialized Fast Trak
-Schwalbe RR/FF
-Continental Speedking

Winter:
-Specialized Sauserwind S-Works
-Specialized Storm voor als het echt drama is
sn42
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 19:50
Rijdt met: granville evo 4

Bericht door sn42 »

ik heb nu RR liggen achteraan wel een tubles maar met binnenband,kan dit kwaad.heb deze voor een prijsje kunnen kopen.
Plaats reactie