hope vs. chris king vs. tune naven

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Queef
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:55

Bericht door Queef »

Sp33dFr34k schreef:
Byorka schreef:Ikzelf en nog een paar anderen fietsen met Tune king kong. Wij hebben er nooit problemen mee gehad. Gaan echt niet kapot. Het is wel belangrijk dat de cassetten goed aangetrokken wordt omdat anders de body teveel slijt.
Body slijt sowieso best wel, aantrekken helpt wel wat maar niet alles. Verder gaat de vrijloop nog weleens kapot (mijn oude set binnen 1500km). Maargoed, het zijn wel erg lekkere/lichte/mooie/lekker tikkende naafjes :drunk:
Heb je dit voor met pakweg Shimano Alivio, dan worden de onderdelen minachtend in de vuilbak geworpen en wordt er - waarschijnlijk terecht - de stempel 'brol' op geplakt. Gaat het om exotische spullen die het tienvoud kosten, dan wordt dit bedekt met de mantel der liefde.

Toch een raar volkje, ons mountainbikers...
Dan denk ik: snobisme, of op het hoofd gevallen en blijven stuiteren?
Gebruikersavatar
Benneke
Mountainbiker
Berichten: 2202
Lid geworden op: za 13 okt 2007 16:13
Rijdt met: Isaac Impact/Ridley Ignite

Bericht door Benneke »

:drunk:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Zeker duur spul moet goed werken, Extralite en Tune achternaven is voor lichte vrouwtjes en mountainbike-elfjes die op zacht glooiende boswegen rijden. Als je éénmaal hard aanzet trap je de body in gruizelementen.

Een goede body maken is een kunst, da's de reden dat bv Paul's dat niet maakt, het meeste van hun spul is trouwens mooie bucht, I know.

Smaken verschillen, wat de mooiste naven zijn moet ieder voor zichzelf beslissen, maar qua prijs/kwaliteit kan nix aan Shimano tippen.

Tussen goede naven zitten geen wereldschokkende verschillen, ik weet dat niemand met zijn ogen dicht kan voelen of hij met een LX of XTR naaf in zijn fiets rijdt(in zijn portomonee wel).
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik snap jullie problemen met de body's van tune echt niet. Wij gebruiken ze overal voor en het zijn echt niet de minste die ermee rijden. Maar goed, ieder zijn gedachte.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Geef mij maar eens een testwiel dan.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Byorka schreef:Ikzelf en nog een paar anderen fietsen met Tune king kong. Wij hebben er nooit problemen mee gehad. Gaan echt niet kapot. Het is wel belangrijk dat de cassetten goed aangetrokken wordt omdat anders de body teveel slijt.
wat bedoel je met goed aangetrokken ?

echt potvast of net de Nm die vermeld staat of nog minder vast ?
Gebruikersavatar
piola81
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 20:16
Rijdt met: RM altitude rsl90 Goldie,RM element 50 custom,RM vertex team,Principia mac b,cannondale super v 900
Contacteer:

Bericht door piola81 »

Gewoon lekker CHRIS KING monteren kost een berg , maar ohw wat is het fijn dat er zelden wat stuk gaat, los loopt, of ander gepuis wat je bike dag verpest......
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Kameraad heeft chris king naven, das niet wat het moet zijn voor zoveel geld ze :roll: alle lappen komt er speling op :-?
Ofwel kan zijn fietsmaker er niet aan werken ?
Mijn 240s naven hebben daarentegen nog geen fietsmaker gezien op 2 jaar en zijn nog perfect!
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

SD2E schreef:Kameraad heeft chris king naven, das niet wat het moet zijn voor zoveel geld ze :roll: alle lappen komt er speling op :-?
Ofwel kan zijn fietsmaker er niet aan werken ?
Mijn 240s naven hebben daarentegen nog geen fietsmaker gezien op 2 jaar en zijn nog perfect!
Is ooit een slechte serie van geweest, die loslaat.
Even binnedoen, krijg je een andere stelmoer en klaar.

http://nifrodne.blogspot.com/2010/09/ch ... -hubs.html

Kort verslagje van mijn ervaring ermee.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

deze zomer zat ik op de Salskammergut en daar was DT ook met enne stand, ze hadden een promotie om voor 50 euro een set dt wielen na te kijken en eventueel de lagers vervangen indien nodig (zat in die 50 euro)
Ik dus naar daar want wiel had minstens al 10.000km gebold zonder ook maar een onderhoud. Die mechanieker neem men wiel eruit, kijk daar eens na en zegt laat dat onderhoud ma gouw zijn, hier is niks aan, hoeft ge geen 50 euro aan uit te geven.
Plaats reactie