opgegeven gewicht canyon

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

opgegeven gewicht canyon

Bericht door bip bip »

op de canyon-website staat voor de ultimate cf 7.0 versie een gewicht van 9.45 kg. opgegeven.Voor deze prijs zal er anders moeilijk een beter alternatief te vinden zijn om verder te weight-weenien.Het gewicht lijkt me toch wel weinig gezien de afmontage.Zijn er onder jullie canyon-rijders die me kunnen zeggen of de opgegeven gewichten op de site ongeveer kloppen of zoals zo vaak met een korrel(tje) zout te nemen zijn?
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Ik heb een cataloog liggen (pdf) waar de Canyon ultimate CF 7.0 aan 9.80 kg staat vermeld... Al wat geloofwaardiger. Verder neem je denk ik best alle opgegeven gewichten van de constructeurs met een korreltje zout (zullen wel uitzonderingen zijn ook).
Edit*: zie net dat alle ultimate CF's vanaf heden geleverd worden met een Magura MD80, op die pdf die ik heb staat hij met RS Reba denk nu wel niet dat er 400gr. verschil zit op die 2. Ook prijs verschilt: 2199€ i.p.v. 1999€. Precies wel scherpe voor dat ding hè
Laatst gewijzigd door Gwen op vr 23 mei 2008 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
loe
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 01 aug 2007 14:33
Rijdt met: Kraftstoff X1 evo / C'dale BBoy Ultra 8

Bericht door loe »

idd CF7 zou 9.80kg zijn, zonder pedalen welteverstaan en in de kleinste maat waarschijnlijk!
Plaats reactie