Keramische velgen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Andy2125
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Rockhopper comp. Lx/deore, Judy C, HS33, mavic crossride,...

Bericht door Andy2125 »

Op 2002-08-30 09:03, schreef ivo:
Awel ja die van VR staan op Tim (mijn zoon) zijn fiets en die vallen zo goed mee dat ik ook een paar wil aankopen voor de mijne :wink:
Hebde gij dan toevallig juist de fiets van uw zoon verkocht? Want ik heb een tweedehandse fiets gekocht waar crossrides opstaan, en die was blijkbaar van de zoon, die fiets. :smile:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb mijn zoon zijn oude fiets vekocht maar dat is den uwen niet zulle, want ik heb die crossrides op zijnen nieuwe gezet. Ik ben dan wel niet elitair, maar ook niet goed gek :lol:
Ik zou mezelf goed in het zak zetten door eerst mijn zoon zijn crossrides te verkopen en er dan zelf voor mij gaan te zoeken :grin:
Gast

Bericht door Gast »

Maar allé discisieer maar meller verder, hoe meer voor en tegens hoe beter ik mijn mening kan vormen.
Om het nog wat ingewikkelder te maken. Heb na wat rondbellen een stel crossrocs (UST)gevonden voor bijna dezelfde prijs als de crossrides. De verkoper raad deze aan omdat ze een betere body hebben dan de rides (het probleem met die body is mij bekend maar de oplossing ken ik ook, dus geen probleem voor mij. Om kort te zijn: zijn deze rocs misschien een interresant alternatief (ev. met binnenbanden?)
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Ivo, als je nog zo verder doet, heb je straks crossmax UST met ceramic voor de prijs van uw crossrides zonder ceramic. Dan zou k toch ook niet twijfelen :smile:
cya
Gast

Bericht door Gast »

Wast maar waar :sad:
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Ivo, ikzelf zou dan toch voor de crossrock gaan (met ceramische flank). Het prijsverschil tss een crossride en -rock weegt niet op tegen de voordelen van UST te rijden.
Als je dan toch een "affaire" wil doen, kan je misschien wachten tot het najaar om je de crossmaxxen UST model 2001 aan te schaffen. Aangezien dat normaal gezien de modellen 2002 dan beschikbaar zouden zijn zou het eventueel wel kunnen dat het model 2001 aan een prijske te vinden is... (Bij Vaneyck in Aalst zijn ze momenteel te vinden voor 508€)
Bey.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Waarvoor staat die UST wel ?
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Tubeless = zelfde principe als een autoband, dus zonder binnenband rijden. Hierdoor kan men op een lagere bandenspanning rijden waardoor men betere grip en meer comfort heeft.
Gast

Bericht door Gast »

Buiten de belachelijke meerprijs voor UST ben ik helemaal niet overtuigd van het nut ervan (persoonlijke mening hè). Voor die prijs koop je 2 stel andere (goede) wielen).
Bovendien dien je op een TT evengoed een binnenband mee te zeulen want als je lekrijdt kan je ze niet ter plaatse herstellen. En het schijnt dat je veel meer moeite moet doen om een UST band opgelegd te krijgen dan een gewone.
Het enige voordeel zou dan zijn dat je met minder druk kan rijden maar zelf rij ik liever op hardere banden dan op slappe banden. Je moet eens op race banden rijden (9-12 bar) over kassei dan weet je wat gebrek aan comfort is :grin:
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Ik rij met CrossMax UST op mijne Stumpjumper en met Mavic 517 en binnenbandjes op mijne mudbike.
En ik kies voor de eerste. De volgende upgrade voor mijne mudbike zal ook UST zijn.

- Lagere druk zonder snakebites is een heel groot voordeel: ietsje meer comfort, maar vooral veeeel meer grip.

- Geen bandenlichters meer meezeulen. Gewoon band eraf halen met de hand. En dat is echt helemaal niet moeilijk met de UST banden van tegenwoordig. Ik wed dat ik mijn UST's er rapper afhaal dan elke ander band met bandenlichters. Eens je het trukje kent is het geen kunst.

- Ik rij nooit meer lek met mijn UST's. Die banden zijn dikker en steviger dan gewone banden. Daardoor wegen ze ook iets zwaarder, maar dat win je terug omdat je geen binnenband nodig hebt. Voordeel van die extra stevigheid is dus dat je zelden of nooit nog lek rijd.

Volgens mij is UST 'here to stay' en binnenkort is het even ingeburgerd als een geveerde vork in het MTB wereldje...

Het enige wat nog moet gebeuren is dat de prijs naar beneden moet. Maar dat komt automatisch met de nieuwe velgen die eraan komen van verschillende merken.

JeTeR
Plaats reactie