Keramische velgen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gast

Bericht door Gast »

Overweeg een stel Mavic Crossrides te kopen, maar twijfel tussen de gewone of ceramische versie. Heb Avid 5 V-brakes. Is de meerprijs (ong. 100 €) van de ceramische types de (vermoedelijk) betere remkwaliteit waard. Zou dan mijn standaard stel Rictchey Rock velgen met slicks uitrusten voor op de weg. Probleem is dat dit gewone alu velgen zijn en ik dus iedere keer mijn remblokken moet vervangen. Zijn ceramische velgen die moeite en meerprijs dus waard?
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Bericht door sebbe »

hey vroege vogel :smile:

ik dacht da ge toch al crossrides had of z'n ik mis of gewoon nieuwe aankoop
greets sebbe
Gast

Bericht door Gast »

Awel ja die van VR staan op Tim (mijn zoon) zijn fiets en die vallen zo goed mee dat ik ook een paar wil aankopen voor de mijne :wink:
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Ik heb nog met beide gereden: vooraan een gewone en achteraan een ceramische en k moet het eerlijk toegeven: veel verschil heb ik niet ondervonden. Alhoewel ik moet toegeven dat mijn wielen nu beide ceramische zijn omdat k vond dat ze minder slijten (alhoewel de ceramische laag wel es durft loskomen, vraag maar aan Splenter op t forum :smile: ) dan gewone. Maar als je ertegenop ziet om altijd je remblokken te vervangen: bespaar je de moeite. Qua remwerking is dat allemaal hetzelfde, misschien wat minder bij de niet-ceramische in "vochtige" omstandigheden, maar om daarover naar huis te schrijven... Tis een persoonlijke keuze als je ceramische echt wil: ceramische, als je twijfelt: de gewone crossrides, deze hebben immers ook al een bewerkt remvlak en wees gerust, je zal heus ook wel kunnen stoppen zonder ceramisch laagje.
Gast

Bericht door Gast »

Op 2002-08-30 09:03, schreef ivo:
Awel ja die van VR staan op Tim (mijn zoon) zijn fiets en die vallen zo goed mee dat ik ook een paar wil aankopen voor de mijne :wink:
Sorry ivo kheb geen stel crossrides meer liggen :smile:
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt H-rock, info uit de eerste hand! Kan ik me die moeite en geld al besparen :smile:
Nu Flupke nog een beetje puchen anders wordt het een rit vaan Aalst :sad:
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

jaja, mijn ceramic2 laagje van mijn crossmax is aan het lossen... Volgens de eerste berichten zal dat probleemloos worden vervangen door mavic (ik zou een nieuwe velg krijgen)... afwachten en zien hé.
En persoonlijk vind ik dat ceramic laagje toch wel beter in modderige omstandigheden, en de remblokjes verslijten minder snel vind ik.
kanonbal
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 jul 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale, full xt, hs33, RS Indy
Contacteer:

Bericht door kanonbal »

splenter heeft gelijk, minder slijtage en betere rem bij vettig weer.
ik weet niet wat normaal de prijs in de winkel is?
ik heb die van mij via via kunnen kopen,
mavic x551 ceramic, xtr naven, nieuwe wildgrippers en andere remblokjes voor mijn hs33 en dit alles nieuw voor 300 €.
ik dus maar niet te lang getwijfeld.

greetz
kanonbal
Gast

Bericht door Gast »

De prijs van uw losse velgen en XTR naven ken ik niet maar te duur betaald zal het wel niet zijn.
Een stel Crossrides cermic kosten 296 € , een stel Wildgrippers Comp S kosten 40 € en Magura HS33 blokjes (de zwarte) kosten 5 € het stuk, dus dan zit je al over je prijs :smile:
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Allé, k hoor het al weer, heb tegenwind omdat ceramic beter remt bij vettig weer en ze meer slijtvaster zijn. Ze hebben gelijk, heb k ook gezet in mijn eerste reactie, maar als je ceramic neemt, vergeet je remblokjes niet te verwisselen. Ceramic blokjes op gewone velgen= blokjes blijven ongeschonden maar uw velg zal wel vlug de geest geven :smile:.
Plaats reactie